Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

B-2 wróciły do lotów

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 22 kwietnia 2008

Z kilkudniowym opóźnieniem przedstawiciele US Air Force poinformowali o wznowieniu lotów przez bombowce B-2. Zostały one uziemione po wypadku z 23 lutego 2008 na wyspie Guam.

Pierwszy start B-2 po prawie dwóch miesiącach przerwy. US Air Force podały informację o nim z 6-dniowym opóźnieniem / Zdjęcie: USAF

Lot odbył się 15 kwietnia z bazy Whiteman, gdzie stacjonują samoloty 509th Bomb Wing. Maszynę pilotowali płk Tom Bussiere i mjr Rich Collins. To pierwszy od 53 dni start B-2 po uziemieniu tego typu samolotów, w wyniku wypadku bombowca zaraz po starcie z lotniska Andersen na wyspie Guam (zobacz: Pierwsza katastrofa B-2, Rozbity B-2 to Spirit of Kansas). Od tego czasu zabroniono lotów bombowców, z wyjątkiem misji bojowych (takie się jednak prawdopodobnie nie odbyły).

Pierwszy start doszedł do skutku mimo, że komisja badania wypadków lotniczych nie zakończyła jeszcze oficjalnie swojej pracy. Jasnym jest jednak, że śledczy musieli ustalić najbardziej prawdopodobną przyczynę wydarzeń na Guam. Najbardziej prawdopodobna hipoteza - związana z awarią lub błędnym ustawieniem systemu aktywnego wyważenia, działającego na zasadzie przepompowywania paliwa pomiędzy zbiornikami wewnętrznymi - była znana już na początku kwietnia (zobacz: Znana nieoficjalna przyczyna rozbicia B-2).

Wypadek nie zmienił znacząco faktu, że B-2 są jednymi z najbardziej niezawodnych wojskowych konstrukcji lotniczych. Do 23 lutego 2008 samoloty tego typu wylatały 75 tys. h (ponad 14 tys. misji), bez żadnego wypadku skutkującego zniszczeniem maszyn lub spowodowaniem szkód większych niż 1 mln USD (czyli - w amerykańskiej terminologii - wypadkiem Class A).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.