Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EBACE 2013: Bombardier ujawnia Challengera 350

Lotnictwo cywilne, 20 maja 2013

Podczas rozpoczętych dziś w Genewie targów lotnictwa biznesowego European Business Aviation Conference and Exhibition (EBACE), Bombardier poinformował o istnieniu najnowszego biznesjeta – Challenger 350.

Kanadyjskie przedsiębiorstwo nie podało informacji, kiedy i gdzie oblatano prototyp Challengera 350. Wiadomo tylko, że jego próby w locie już trwają. Producent chce, aby samolot ten ostatecznie był następcą Challengera 300 na rynku / Rysunek: Bombardier

10-miejscowy Challenger 350 będzie konkurował z Falconem 2000S (Certyfikaty dla dwóch Falconów, 2013-03-31, Nowy Falcon, 2011-05-18), Gulfstreamem G280 (Pierwszy G280 przekazany, 2012-11-14, Europejska certyfikacja G280, 2013-02-08), a także właśnie opracowywaną Cessną Citation Longitude, której certyfikację zaplanowano w połowie przyszłego roku. Cena jednostkowa nowego biznesjeta Bombardiera szacowana jest na 25,9 mln USD.

Napęd samolotu stanowić mają dwa silniki turbowentylatorowe Honeywell HTF7350, rozwijające ciąg 32,57 kN każdy. Maksymalna masa startowa Challengera 350 wynosić będzie 18 430 kg. Zasięg obliczeniowy z 8 pasażerami i 2 pilotami to  5 920 km, przy prędkości przelotowej Ma0,8. Prędkość maksymalna wynosić będzie  Ma0,82, a maksymalna wysokość lotu – 13 106 m.

Załoga będzie miała do dyspozycji awionikę glass cockpit Rockwell Collins Pro Line 21 Advanced, z czterema wyświetlaczami LCD, układem syntetycznej wizji, zdwojonym układem nawigacji bezwładnościowej, elektroniczną dokumentacją i radiolokatorem meteorologicznym Multiscan, zmniejszającą wysiłek lotników, a zarazem zwiększającą ich świadomość sytuacyjną. Z kolei pasażerowie będą cieszyć się większym komfortem lotu dzięki urządzeniom rozrywkowym, nowym fotelom, luksusowemu wykończeniu wnętrza i większym oknom.

Jednak na razie kanadyjskie przedsiębiorstwo także będzie produkowało Challengera 300, który jest bestsellerem w swojej klasie – od rozpoczęcia dostaw w 2004 na rynku eksploatowanych jest już ok. 400 samolotów tego typu.

Jednocześnie ujawniono, że pierwszym nabywcą Challengera 350 jest towarzystwo NetJets (NetJets chce operować w Chinach, 2013-04-15), które zamierza nabyć 75 tego typu biznesjetów. Amerykański gigant zamówił w czerwcu ub. r. 275 samolotów z rodziny Challenger, za sumę 7,3 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.