Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Logistyka dla brytyjskich Pum HC2

Lotnictwo wojskowe, 06 czerwca 2013

Eurocopter UK otrzymał kontrakt na wsparcie logistyczne floty śmigłowców wielozadaniowych Puma HC2 Royal Air Force. Wartość trzyletniej umowy to około 60 mln Euro.

W ramach program Puma Life Extension Programme do wersji HC2 zmodernizowano dotychczas 8 śmigłowców eksploatowanych przez Royal Air Force / Zdjęcie: Eurocopter UK

Obecnie Eurocopter UK realizuje unowocześnienie wiropłatów w ramach Puma Life Extension Programme. Obejmie on łącznie 24 śmigłowce Puma HC1. Umowa w tej sprawie została podpisana przez Eurocopter UK z Ministerstwem Obrony Wielkiej Brytanii w 2009.

Do chwili obecnej ukończono modernizację ośmiu śmigłowców. Pierwszy z nich został dostarczony jesienią ub.r. (Puma HC2 w RAF, 2012-09-14).

W ramach modernizacji do standardu HC2, eksploatowane przez RAF śmigłowce Puma są wyposażane w nowe silniki turbowałowe Makila 1A1, awionikę full glass cockpit, obejmującą układ zarządzania lotem, cyfrowy automatyczny układ sterowania lotem, urządzenia do łączności kodowanej, układy samoobrony i osłony balistyczne dla załogi i pasażerów.

Dzięki zwiększonej pojemności zbiorników paliwa i mniejszemu zużyciu paliwa Puma HC2 może przetransportować ładunek o dwa razy większej masie na odległość ponad trzy razy większą w porównaniu z wersją HC1. Nowe wiropłaty będą eksploatowane co najmniej do 2025, służąc do przewozu żołnierzy, transportu ładunków i misji humanitarnych.

Wsparcie logistyczne będzie koordynowane przez centralę Eurocopter UK znajdującą się w Oxford w Anglii, w pobliżu bazy RAF Benson, gdzie stacjonują śmigłowce Puma.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra