Ministerstwo obrony Indii wznowiło przerwany w 2009 przetarg na 100 transporterów opancerzonych, łagodząc wymagania techniczne. Zapytania zostały ponownie skierowane do tych samych oferentów, w tym byłego Bumaru.
Przedstawiciel ministerstwa obrony Indii przyznał, że określone w przetargu z 2009 wymogi taktyczno-techniczne były znacznie zawyżone i nierealne do spełnienia, ponieważ przyszły użytkownik żądał stworzenia prototypów w oparciu o pojazdy bazowe wyposażone w najnowocześniejsze podzespoły dostępne na rynku. Obecnie obniżono wymagania dotyczące m.in. mobilności pojazdów i zapytania ponownie skierowano do tych samych oferentów w tym do byłego Bumaru (który jest reprezentantem WZM Siemianowice), General Dynamics, Rosoboroneksportu, Ukrainexportu, Finmeccanica, BAE Systems i Krauss-Maffei Wegmann.
Nowe wymagania na KTO dla indyjskiej armii przewidują możliwość pływania i prowadzenia ognia w ruchu. System łączności musi posiadać urządzenia kryptograficzne. Uzbrojenie główne to automatyczna armata kalibru 25-40 mm (pozwalająca na zwalczanie śmigłowców na dystansach do 2500 m), zaś pomocnicze: km i/lub granatnik automatyczny. Pancerz powinien zapewniać ochronę załodze przed wybuchami min przeciwpancernych, improwizowanymi urządzeniami wybuchowymi, granatami, odłamkami artyleryjskimi i ostrzałem z broni strzeleckiej.
Pojazd musi być przystosowany do operowania z pokładów indyjskich okrętów desantowych i transportu lotniczego przy wykorzystaniu C-130J, co w praktyce ograniczy masę własną do 20 t.
Według naszych informacji, kilkanaście dni temu w Indiach odbyły się rozmowy techniczne z 18 oferentami. Wśród nich byli przedstawiciele WZM Siemianowice i Bumaru. Jeszcze w bieżącym tygodniu spodziewane są odpowiedzi strony indyjskiej na postawione wtedy pytania. Polską stronę szczególnie interesują dane związane z warunkami i czasem trwania testów transporterów w Indiach.
Podczas spotkań doszło również do pytań ze strony przedstawiciela BEML o dostawę przez Bumar 40 WZT-3, czyli pierwszą partię pojazdów, które już wkrótce powinny dotrzeć do odbiorcy (Bumar podpisał indyjski kontrakt, 2012-01-18, BEML dostarczy 204 WZT-3, 2011-10-19). Niewywiązanie się z tego kontraktu może negatywnie wpłynąć na możliwości wygrania najnowszego przetargu.