Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Setny C-130J został dostarczony

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 30 kwietnia 2008

27 kwietnia do bazy Little Rock przybył kolejny C-130J Super Hercules. To setny samolot tego typu, dostarczony amerykańskim agendom rządowym przez Lockheed Martina.

C-130J mają zastąpić najstarsze wersje Herculesów. Całkowita wymiana floty amerykańskich średnich transportowców nie jest jednak możliwa. Wydatki na zakup nowych samolotów tego typu są istotnie zmniejszane od 2006 / Zdjęcie: USAF

Maszyna trafiła do 41st Airlift Squadron, pierwszej jednostki, która osiągnęła pełną gotowość operacyjną, dysponując Super Heculesami. Trwają jej przygotowania do przerzucenia do południowo-zachodniej Azji, do pierwszej misji ekspedycyjnej.

Obecnie w jednostkach amerykańskich znajduje się ponad pól tysiąca C-130 różnych wersji, z tego 186 w USAF, 220 w lotnictwie Gwardii Narodowej i ponad 100 w jednostkach rezerwowych USAF. Wszędzie tam trafiają również modele wersji J.

Obok wymienionych formacji, C-130J, w wariancie powietrznego tankowca (KC-130J), otrzymuje również lotnictwo US Marine Corps oraz - w wersji SAR - lotnictwo straży przybrzeżnej (zobacz: Herculesy dla US Coast Guard) .

Wśród odbiorców zagranicznych, Super Herculesy otrzymała Wielka Brytania, Australia, Włochy i Dania. Zamówienia złożyły Norwegia (zobacz: Pierwszy norweski C-130J-30 już w 2008), Indie (zobacz: C-130J dla Indii) i Kanada (zobacz: Kanada kupiła C-130J). Część tych sukcesów eksportowych Lockheed Martin zawdzięcza opóźnieniom programu europejskiego transportowca Airbusa A400M.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.