Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szczegóły wypadku niemieckiego Herona

Lotnictwo wojskowe, 16 lipca 2013

Dziennik Bild opublikował film i zdjęcia z wypadku niemieckiego bezzałogowca Heron. Miał on miejsce w Afganistanie w 2010.

Według pierwszych doniesień wypadek miał miejsce po pierwszej misji niemieckiego Herona w Afganistanie (Bsl Heron zderzył się z samolotem, 2010-03-19). Jednak w rzeczywistości przebieg wydarzeń był inny.

Film nagrany przez kamerę zabudowaną na pokładzie bsl pokazuje, jak kołuje on po drodze startowej bazy Mazar-i-Szarif, a następnie uderza w bok, również przemieszczającego się po lotnisku, niemieckiego transportowca C-160 Transall.

Zdjęcia: Luftwaffe

Zdarzenie miało miejsce nocą 17 marca 2010. Na szczęście w jego wyniku nie odnotowano ofiar w ludziach. Bsl został zniszczony, natomiast samolot był poważnie uszkodzony.

Według informacji dziennika Bild, wypadek został spowodowany przez błąd operatora Herona, który zbyt szybko rozpoczął sekwencję automatycznego startu i nie wiedział jak ją przerwać.

Film nagrany przez kamerę zabudowaną na pokładzie bsl pokazuje, jak kołuje on po drodze startowej bazy Mazar-i-Szarif, a następnie uderza w bok, również przemieszczającego się po lotnisku, niemieckiego transportowca C-160 Transall / Film: Bild.tv

3 niemieckie Herony wraz z jedną naziemną stacją kierowania, działają w Afganistanie od połowy marca 2010, wchodząc w skład 51. Skrzydła Rozpoznawczego Luftwaffe (wojsk lotniczych Niemiec), stacjonującego w Mazar-i-Szarif. Bezzałogowce służą do rozpoznania taktycznego w czasie rzeczywistym, np. sprawdzając trasę przed przejazdem konwoju.

W wersji dla Luftwaffe Heron wyposażony jest w  głowicę optoelektroniczną umożliwiającą prowadzenie obserwacji przez całą dobę oraz radar z syntetyczną aperturą, pozwalający na odwzorowanie powierzchni bez względu na warunki atmosferyczne.

Maksymalna masa startowa Herona wynosi 1200 kg. Bezzałogowiec może wykonywać misje trwające ponad 30 h, latając na wysokości do 10 tys. m z wyposażeniem o masie 250 kg.

Herony eksploatowane są przez niemieckich żołnierzy, a za ich obsługę techniczną odpowiada bezpośrednio grupa specjalistów Rheinmetalla, która specjalnie w tym celu została wysłana do Afganistanu.

Herony zostały pozyskane przez Berlin w ramach programu SAATEG (System zur Abbildenden Aufklärung in der Tiefe des Einsatzgebietes – system dalekiego rozpoznania obrazowego obszaru operacyjnego), za sumę 110 mln euro. Umowa zakładała, że Niemcy będą dzierżawili bsl przez rok, z możliwością przedłużenia okresu leasingu o kolejne 2 lata.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra