Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ma0,935 Citation X w pierwszym locie

Lotnictwo cywilne, 04 sierpnia 2013

Pierwsza produkcyjna zmodernizowana Cessna Citation X osiągnęła w pierwszym locie prędkość trwałą Ma0,935. Klientowi zostanie dostarczona za pół roku.

Seryjna zmodernizowana Cessna Citation X startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Cessna

Do swego pierwszego lotu zmodernizowana dwusilnikowa Cessna Citation X (Pierwsza seryjna Cessna Citation X, 2013-04-17) wystartowała 1 sierpnia z lotniska fabrycznego w Wichita w stanie Kansas. Lot trwał 3 godziny 6 minut. Samolot osiągnął i utrzymał na wysokości 41 tys. stóp (12,5 km) prędkość Ma0,935. Maksymalna wysokość, na jaką się wzniósł, to 49 tys. stóp (15 km). Według pilota, Gary’ego Drummonda, szefa oblatywaczy Cessny, lot przebiegł idealnie. Drugim pilotem był Steve Turner.

Napędzana dwoma turboodrzutowymi silnikami Rolls-Royce AE 3007C2 Cessna Citation X może przewozić 8 pasażerów. Ma nieco powiększoną kabinę w stosunku do pierwotnej wersji. Jest wyposażona w awionikę Garmin G5000. Najważniejszą z punktu widzenia załogi modyfikacją jest automatyka ciągu (FADEC), znacznie ułatwiająca pilotowanie. Zasięg samolotu wynosi 6 tys. km, co umożliwia bezpośredni lot Nowego Jorku do Londynu.

Prototyp Cessna Citation X został oblatany 17 stycznia 2012. Pierwsze dostawy seryjnych samolotów były przewidziane na początek czwartego kwartału br.  W lipcu, przy okazji prezentowania wyników pierwszego półrocza, Cessna ogłosiła, że pierwszy klient otrzyma nowy samolot z kilkumiesięcznym opóźnieniem, już w 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.