Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe możliwości bezzałogowego K-Maxa

Lotnictwo wojskowe, 13 sierpnia 2013

Lockheed Martin i Kaman zademonstrowały nowe możliwości bezzałogowej wersji śmigłowca K-Max.

Bezzałogowy śmigłowiec K-Max podczas działań w Afganistanie / Zdjęcie: US Marine Corps

Loty demonstracyjne wykonano w ubiegłym miesiącu w Fort Pickett. W ich trakcie przeprowadzono transmisję wideo wysokiej rozdzielczości przy użyciu szerokopasmowej łączności satelitarnej w celu polepszenia świadomości sytuacyjnej operatora, znajdującego się stacji kierowania leżącej w dużej odległości od bezzałogowca.

W tym celu śmigłowiec wyposażono w głowicę obserwacyjną Wescam MX-10 i urządzenia łączności satelitarnej w paśmie Ku. Ich antena została zabudowana na grzbiecie K-Maxa, pomiędzy wirnikami nośnymi.

Kolejny etap obejmował dynamiczną zmianę trasy lotu. Bezzałogowiec został skierowany do strefy, w której znajdowały się przeszkody. Po ich wykryciu nastąpiła automatyczna zmiana trasy. Następnie zademonstrowano autonomiczne unikanie przeszkód i wybór bezpiecznej strefy lądowania przy użyciu trójwymiarowego lidaru.

Dalsze demonstracje możliwości K-Maxa zaplanowano w listopadzie br. Mają one polegać na kierowaniu wieloma bsl przez jednego operatora i automatycznym zidentyfikowaniu ładunku, a następnie podjęciu go z ziemi.

Bezzałogowe śmigłowce K-Max są używane przez US Marine Corps w Afganistanie od końca 2011 (Przedłużenie misji K-MAX, 2012-08-02). Na początku czerwca br. ich loty zostały wstrzymane, po wypadku jednego z bsl (K-Max rozbił się w Afganistanie, 2013-06-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.