Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy ARJ21 pod koniec 2014

Lotnictwo cywilne, 27 września 2013

Przedsiębiorstwo Comac poinformowało, że certyfikacja ARJ21 nastąpi w 2014. Spowoduje to przesunięcie dostawy pierwszych samolotów dla linii Chengdu na koniec roku.

Zdjęcie: ctvnews

Producent twierdzi, że proces certyfikacji pierwszego chińskiego samolotu komunikacji regionalnej przebiega zgodnie z planem, a w br. ukończono już większość prób, m.in. lot z minimalną prędkością, przy i powyżej której samolot może bezpiecznie oddzielać się od ziemi i kontynuować start, a także przeciągnięcia i lądowania z wiatrem bocznym o dużej prędkości. Oprócz tego rozwiązano problemy z awaryjnym wypuszczaniem podwozia, które od 3 lat trapiły projekt (Kolejne opóźnienie ARJ21, 2013-03-06).

Ogółem 4 prototypowe ARj21 wylatały dotychczas ponad 4 tys. h, co stanowi ok. 70% niezbędnego czasu prób w locie. Według źródeł chińskich proces dopracowywania konstrukcji nie napotyka już na poważne problemy. W przyszłym miesiącu przedstawiciele amerykańskich władz lotniczych FAA, które prowadzą certyfikację równolegle ze swoimi chińskimi odpowiednikami, mają wykonać lot na pokładzie ARJ21, co będzie dowodem, że samolot jest bezpieczny w eksploatacji.

Kolejnym etapem badań będą loty w znanych warunkach oblodzenia i w klimacie o dużej wilgotności powietrza. Po uzyskaniu Certyfikatu Typu krajowych władz lotniczych, przez kolejne 2 lata trwać będzie jego walidacja przez FAA.

Rozpoczęcie dostaw seryjnych ARJ21 planowano początkowo w 2007. Termin ten był kilkakrotnie przesuwany, częściowo z powodu problemów technicznych, a częściowo z powodu braku doświadczenia władz lotniczych, które po raz pierwszy certyfikowały tak duży samolot. W tym celu utworzono nawet w Szanghaju specjalne centrum zajmujące się certyfikacją ARJ21.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra