Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing kontynuuje ulepszanie 737 Max 8

Lotnictwo cywilne, 30 października 2013

Według najnowszych ocen, Boeing 737 Max 8 ma zużywać jeszcze mniej paliwa.

Dostawy modelu 737 Max 8 mają rozpocząć się w 3. kwartale 2017 / Rysunek: Boeing

Od momentu zdefiniowania ostatecznej konfiguracji Boeinga 737 Max 8 (Zmiany w konstrukcji Boeinga 737 MAX, 2012-04-12), inżynierowie zakończyli ocenę zużycia paliwa, potwierdzając jego zmniejszenie o kolejny 1%. Poprzednio prognozowano, że będzie ono o 13% mniejsze w porównaniu z eksploatowanymi obecnie samolotami wąskokadłubowymi. Dodatkowe oszczędności uzyskano dzięki ulepszeniom w aerodynamice gondoli silnikowych oraz zabudowaniu nowych wingletów (Nowe winglety dla Boeingów 737 MAX, 2012-05-03) i osiągom zespołu napędowego – silników CFM Leap-1B (Nowe Boeingi od 2017, 2011-09-03).

Linie lotnicze, które będą użytkować 737 Max będą mogły osiągnąć 14-% poprawę efektywności zużycia paliwa w porównaniu z najbardziej oszczędnymi samolotami wąskokadłubowymi będącymi obecnie w użytku. Na dłuższych trasach, ok. 5600 km, różnica w zużyciu paliwa będzie jeszcze większa i może sięgnąć nawet 15% – powiedział Keith Leverkuhn, wiceprezes i dyrektor generalny programu 737 MAX

Oprócz tego samoloty z rodziny 737 Max będą wyposażone w kilka nowych elementów, które przyczynią się do poprawy zarządzania informacjami dotyczącymi obsługi samolotu. Część informacji pochodzących z urządzeń samosprawdzających będzie wyświetlanych na tablicy przyrządów. Obecnie technicy muszą dostawać się przedniego przedział awioniki, aby pobrać dane dotyczące usterek. Wyświetlenie tych danych w kabinie załogi spowoduje, że kwestie czynności obsługowe można będzie wykonywać szybciej.

737 Max będą również wyposażone w ulepszoną pokładową sieć komputerową, składającą się z urządzenia rejestrującego parametry lotu (eDFDAU) i sieciowego serwera plików (NFS). Urządzenia te stanowić będą scentralizowany system gromadzenia danych, o większej pojemności, podwajając ilość danych obsługowych dostępnych podczas lotu. System pozwoli na połączenie samolotu podczas lotu z naziemnym centrum obsługi, umożliwiając liniom lotniczym lepsze przygotowanie się do rozwiązania potencjalnych problemów po przylocie.

eDFDAU i NFS są opracowywane z myślą o wprowadzeniu ich w pierwszej kolejności w samolotach 737 Next-Generation (modelach -700/-800/-900), przed użyciem w 737 Max. Wiele z nich było testowanych w ub. r. w ramach programu 737 ecoDemonstrator.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.