Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hiszpański bsl będzie budowany w Polsce

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 11 grudnia 2013

Airbus Military planuje uruchomienie w zakładach na warszawskim Okęciu produkcji komponentów bezzałogowych samolotów rozpoznawczych ATLANTE.

Skrzydła i usterzenie bezzałogowca hiszpańskiego ATLANTE powstawać mają w zakładach Airbus Military na warszawskim Okęciu / Zdjęcie: Cassidian

Konstrukcję bezzałogowca ATLANTE (Avion Tactico de Largo Alcante No Tripulado Espanol), na zlecenie hiszpańskich sił zbrojnych, opracowała spółka EADS CASA (obecnie Airbus Military). Program jego budowy zawarto w programie madryckiego Ministerstwa Przemysłu na lata 2007-2012, a sfinansowano ze środków Centrum Rozwoju Techniczno-Przemysłowego – CDTI – ciała podległego Ministerstwu Nauki i Innowacji.

Za poszczególne elementy programu odpowiadają EADS Cassidian (płatowiec), Indra Sistemas (awionika, optronika), GMV (układ sterowania lotem, autopilot, koncepcja startu i lądowania) i Aries Ingenieria y Systemas. Produkcję postanowiono powierzyć spółce EADS CASA (Airbus Military). Jej szefowie zdecydowali że skrzydła i usterzenie ATLANTE wytwarzane będą w Warszawie, gdzie już teraz powstają podzespoły i realizowane są przeglądy samolotów transportowych C295 (Pierwszy C295 po przeglądzie, 2012-08-27, Centrum obsługowe Airbus Military w Warszawie, 2011-11-18) i wytwarza się elementy komunikacyjnych Airbusów. Według naszych informacji, o lokalizacji produkcji najnowszego bezzałogowca hiszpańskiego zadecydował przede wszystkim poziom kosztów wytwarzania.

ATLANTE po raz pierwszy wzbił się w powietrze 28 lutego 2013, na terenie bazy lotniczej Rozas na obrzeżach Castro de Rey w prowincji Lugo (Oblot nowego europejskiego bezzałogowca, 2013-03-01). Bsl przeznaczony jest do prowadzenia całodobowego rozpoznania przez 20 godzin w trudnych i bardzo trudnych warunkach atmosferycznych. Ma on również samodzielnie lokalizować cele, podświetlać je i automatycznie korygować ogień artylerii.

Cały polowy zestaw liczyć ma 4 samoloty, naziemną stację kontroli lotu, wyrzutnię (ATLANTE startuje ze specjalnej katapulty, a ląduje na spadochronie, można także dołączyć do niego tymczasowe podwozie), zespół transportowy oraz sekcję obsługi technicznej i przygotowania do misji.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.