Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Stabilna pozycja Robinsona

Lotnictwo cywilne, 22 stycznia 2014

Amerykański koncern Robinson Helicopter utrzymał poziom produkcji z 2012.

Obecnie w Europie eksploatowanych jest 738 R22 i 1155 R44. Oprócz tego użytkowanych jest też około 20 R66. Noszą one jednak amerykańskie znaki rejestracyjne / Zdjęcie: Robinson Helicopter

Po skokowym wzroście produkcji śmigłowców lekkich w 2012, która wyniosła 517 wiropłatów, amerykańskie przedsiębiorstwo Robinson Helicopter utrzymało narzucone tempo. Ubiegły rok zamknięto przekazując użytkownikom 6 śmigłowców więcej.

Przypomnijmy, że z powodu kryzysu w 2011 Amerykanie wyprodukowali 356 śmigłowców w 2011 i zaledwie 162 w 2010 (Robinson wychodzi na prostą, 2012-01-12). Dla porównania – w szczytowym 2008 przekazano aż 893 wiropłaty (893 śmigłowce Robinsona, 2009-01-30).

Wśród 523 śmigłowców odebranych w 2013 było 192 R66, 289 R44 i 42 R22. Jak twierdzi producent, portfel zamówień na rok bieżący jest dobry i nie ma powodów do obaw, że w 2014 hale montażowe opuści mniejsza liczba wiropłatów.

Amerykanie oczekują na uzyskanie Certyfikatu Typu EASA dla swojego największego i najnowszego produktu – R66 (Dostawy R66 już wkrótce, 2010-11-24). Analitycy przewidują, że spowoduje to wzrost produkcji tego typu o 30-50%, aż do zaspokojenia potrzeb użytkowników ze Starego Kontynentu. Oprócz tego na rynku poszukiwane są używane R44 z mniejszym nalotem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.