Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

S-512 – nowy ponaddźwiękowy biznesjet

Lotnictwo cywilne, 10 marca 2014

Do grona przedsiębiorstw opracowujących nowe naddźwiękowe odrzutowce biznesowe dołączyło Spike Aerospace.

S-512 ma być zdolny do rozwijania prędkości przelotowej Ma1,6. Jednak nad lądem poruszać się ma z prędkością poddźwiękową

Amerykańska spółka, która ma siedzibę w Bostonie, skupia byłych pracowników Airbusa, Boeinga, Eclipse, Gulfstreama i NASA. Obecnie pracują oni nad samolotem S-512 – kolejną konstrukcją, która ma zrewolucjonizować lotnictwo dyspozycyjne. Podobny projekt realizuje przedsiębiorstwo Aerion (EBACE 2013: Nowy silnik dla Aeriona, 2013-05-24).

Przy maksymalnej masie startowej 38 100 kg, S-512 ma zabierać na pokład 12-18 podróżnych. Co ciekawe, kabina pasażerska, długości 12,19 m i średnicy 1,89 m będzie całkowicie pozbawiona okien. W zamian na ścianach będą wyświetlane obrazy pokazujące widok przestrzeni, w której porusza się samolot.

Zespół napędowy S-512, stanowić będą dwa silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney JT8D, o ciągu 84,5 kN każdy, zabudowane za prostym skrzydłem o małej rozpiętości, nad tylną częścią kadłuba przed usterzeniem motylkowym. Mają one umożliwić rozwinięcie prędkości przelotowej Ma1,6.

Maksymalna prędkość lotu wynosić będzie Ma1,8. Obliczeniowy zapas paliwa to 18 140 kg. Samolot ma operować z portów mających drogi startowe o długości co najmniej 1830 m.

Kabina pasażerska pozbawiona będzie klasycznych okien. Na jej ścianach wyświetlane będą obrazy przestrzeni wokół samolotu lub dane z nośników pasażerów / Rysunki: Spike Aerospace

Jak mówi szef Spike Aerospace Vik Kachoria, na razie zakładamy, że S-512 ma być zdolny do przebycia 6500 km, jednak w ciągu najbliższych sześciu miesięcy dopracujemy konstrukcję, zmieniając układ aerodynamiczny, aby wydłużyć zasięg do 7400 km. Pozwoli to na wykonywanie lotów transatlantyckich.

Kolejny etap zakłada zabudowanie nowocześniejszych silników i zwiększenie zasięgu do 9200-11 100 km, co umożliwiłoby loty nad Pacyfikiem. Według Kachorii seryjne S-512 mogłyby być dostępne na rynku w czasie 5-7 lat od formalnego rozpoczęcia programu. Na razie Spike Aerospace poszukuje inwestorów i kolejnych konstruktorów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.