Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

VIP do powtórki

Lotnictwo wojskowe, 11 kwietnia 2014

Inspektorat Uzbrojenia MON (IU) poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego na czarter dwóch małych samolotów do przewozu najważniejszych osób w  państwie (VIP). Powodem była zbyt mała liczba ofert.

Udział w postępowaniu zgłosiły tylko dwie warszawskie spółki: Blue Jet i Enter Air. Na zdjęciu Bombardier Global 5000. Jest to typ, który mógł być oferowany MON i jest wykorzystywany przez Blue Jet / Zdjęcie: Bombardier

W zamieszczonym komunikacie IU informuje, że postępowanie zostało unieważnione, ponieważ w terminie wyznaczonym do złożenia wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu nie wpłynęła wymagana liczba przynajmniej 3 wniosków.

7 marca br. IU ogłosił przetarg na wypożyczenie małych samolotów dla VIP, które miały być uzupełnieniem 2 Embraerów ERJ 170-200 LR, czarterowanych od PLL LOT (Przetarg na małe samoloty VIP, 2014-03-07, Umowa na czarter samolotów VIP podpisana, 2013-12-24).Unieważniony przetarg dotyczył 2 samolotów o liczbie miejsc pasażerskich od 12-19. Załoga lotnicza powinna być nie mniejsza niż 2 pilotów, a personel pokładowy nie mniej niż 1 stewardesa/steward. Napęd samolotu powinien stanowić przynajmniej 2 silniki turboodrzutowe.

Te wymogi z powodzeniem mogłoby spełnić np. kilkadziesiąt przedsiębiorstw ze Starego Kontynentu. Poważnym problemem była jednak konieczność skompletowania załóg i zespołów obsługi technicznej posiadających certyfikaty dostępu do informacji niejawnych, co znacznie ograniczyło zakres potencjalnych oferentów.

Jest to już druga unieważniona próba wyczarterowania przez MON małych samolotów odrzutowych do przewozu najważniejszych osób w państwie. Wcześniejsze postępowanie unieważniono, ponieważ do przetargu zgłosił się tylko jeden podmiot, którego oferta kwotowo przekraczała założenia zleceniodawcy.

Wnętrze Bombardiera 5000. Obaj oferenci mogli jednak proponować inne typy samolotów, lepiej spełniające wymagania przyszłego użytkownika / Zdjęcie: Blue Jet


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.