Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Saab chce zbudować australijskie OP

Marynarka wojenna, 15 kwietnia 2014

Według doniesień australijskich mediów, szwedzki Saab prowadził w ostatnim czasie nieoficjalne rozmowy z Canberrą w sprawie potencjalnej współpracy przy projektowaniu i budowie nowych okrętów podwodnych.

Mimo ambicji realizacji całego programu budowy następców Collinsów, Saab mógłby zadowolić się również rolą podwykonawcy. Australijczycy mają wyrażać duże zainteresowanie opracowanymi przez Szwedów układami pędnymi niezależnymi od powietrza atmosferycznego (AIP, Air-Independent Propulsion), stosowanymi m.in. we wprowadzanych do służby w połowie lat 1990. konwencjonalnych OP typu Gotland / Zdjęcie: US Navy

Rozmowy były związane z zapowiadaną od lat budową serii nowoczesnych diesel-elektrycznych OP, które pozwolą na wycofanie z linii niesprawnych Collinsów (Modernizacja Collinsów, 2013-11-27). O planach włączenia się Szwedów w całe przedsięwzięcie mówiło się już od dłuższego czasu. Potwierdzeniem dotychczasowych plotek było m.in. utworzenie centrum badawczo-rozwojowego Saaba w Australii (Centrum badawczo-rozwojowe Saaba w Australii, 2014-03-03).

Próba wejścia na australijski rynek związana jest z prowadzonymi przez Saab przygotowaniami do uruchomienia własnego programu budowy okrętów podwodnych, motywowanymi m.in. zapotrzebowaniami rodzimych sił zbrojnych. Szwedzki producent mógłby liczyć na tym polu na doświadczenie ThyssenKrupp Marine Systems AB (dawniej Kockums AB), które najprawdopodobniej zostanie wkrótce przejęte z rąk obecnych niemieckich właścicieli (Kockums AB znów w szwedzkich rękach?, 2014-04-14).

Nie wiadomo jednak, czy prowadzone przez Saab działania zaowocują ostatecznym zleceniem na projekt i budowę następców Collinsów. Zwłaszcza, że Australia od dawna skłania się ku wyborowi japońskich technologii budowy okrętów podwodnych (Australia chce japońskiej technologii budowy OP, 2013-12-10). Szansa na takie rozwiązanie jest tym większa, że w ostatnich tygodniach Tokio zniosło ograniczenia prawne, blokujące rodzime przedsiębiorstwa w eksporcie własnych produktów do państw trzecich (ChRL krytycznie o japońskim eksporcie uzbrojenia, 2014-04-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.