Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Scorpion wylatał już 50 h

Lotnictwo wojskowe, 17 kwietnia 2014

Prototyp najnowszego samolotu bojowego z USA – Scorpion – kontynuuje próby w locie.

Przechwycenie intruza – samolotu Cessna 182 / Zdjęcie: Textron AirLand

Oblatany w grudniu ub. r. prototyp samolotu uderzeniowo-rozpoznawczego Scorpion (Scorpion oblatany, 2013-12-13), skonstruowany przez Textron AirLand wykonał dotychczas 26 lotów. Ich łączny czas trwania to 50 h.

Celem realizowanych prób było określenie charakterystyk aerodynamicznych samolotu przy różnej prędkości, wysokości i prędkości wznoszenia oraz zbadania działania awioniki, układu sterowania lotem i podwozia. Jak stwierdził pilot doświadczalny Dan Hinson układ sterowania lotem Scorpiona sprawuje się bez zarzutu. W przypadku utraty zasilania obydwu instalacji hydraulicznych, można nim sterować ręcznie.

W trakcie prób Scorpion rozwinął w locie poziomym maksymalną prędkość 574 km/h (M0,72) na wysokości 9 144 m. Zarejestrowano także maksymalne współczynniki przeciążenia konstrukcji wynoszące n=+3,7/-0,5. Natomiast maksymalna prędkość lotu wyniosła 796 km/h, a prędkość przeciągnięcia – poniżej 167 km/h.

Podczas prób zespołu napędowego, złożonego z dwóch silników turbowentylatorowych Honeywell TFE731 wykonano wznoszenia z jednym silnikiem niepracującym. Sprawdzono także zdolność do ponownego uruchomienia silnika podczas lotu po wyłączeniu.

Najciekawszym elementem prób było przechwycenie intruza poruszającego się z małą prędkością, którym był samolot Cessna 182. Prędkość jego lotu wynosiła nieco ponad 220 km/h.

W bieżącym roku Scorpion ma wykonać jeszcze ok. 150 lotów próbnych, trwających łącznie 300-400 h. W planach są także loty na terytorium innych państw. W lipcu samolot pojawi się w W. Brytanii na pokazach Royal International Air Tattoo i Farnborough Air Show.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.