Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Izrael zastąpił Cobry bezzałogowcami

Lotnictwo wojskowe, 29 maja 2014

Siły zbrojne Izraela wycofały z linii wszystkie śmigłowce AH-1 Tzefa. Ich zadania przejęły bezzałogowe statki latające.

Pod koniec ub. r. Izrael dysponował 33 śmigłowcami AH-1S Tzefa / Zdjęcie: MO Izraela

Jak donosi agencja Reutera, pod koniec ub. r. rozwiązano ostatnią eskadrę sił zbrojnych Izraela, wyposażoną w śmigłowce uderzeniowe AH-1 Tzefa. Przedsięwzięcie było utrzymywane w tajemnicy, ale ostatnie przepychanki w sprawie budżetu pomiędzy resortami obrony i skarbu spowodowały jego ujawnienie. Aktualnie jedynymi śmigłowcami bojowymi używanymi przez Izrael są AH-64A/D, w liczbie 48.

Powodem wycofania AH-1S ze służby była ich coraz większa podatność na usterki oraz rosnące koszty eksploatacji (Przyczyny katastrofy izraelskiej Cobry, 2013-05-02). W dodatku przestarzałe śmigłowce przestały odpowiadać wymaganiom, jakie stawia prowadzenie operacji asymetrycznych w warunkach miejskiej dżungli, przeciwko terrorystom uzbrojonym w przenośne przeciwlotnicze zestawy rakietowe. Nie wiadomo, jaki jest dalszy los izraelskich wiropłatów – czy zostały one zezłomowane, czy też może czekają na nabywcę.

Bezzałogowce są natomiast znacznie tańsze, zarówno przy zakupie, jak i podczas eksploatacji. Co najważniejsze, strata bsl nie pociąga za sobą śmierci lub zranienia wysoko kwalifikowanego pilota lub operatora uzbrojenia. Źródła izraelskie nie potwierdzają licznych spekulacji, że używane przez siły zbrojne tego kraju bezzałogowe statki latające są przystosowane do przenoszenia uzbrojenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.