Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie prób CSeries

Lotnictwo cywilne, 11 czerwca 2014

Bombardier postanowił wznowić próby CSeries 100, które kilkanaście dni temu wstrzymano z powodu awarii silnika.

Zdjęcie: Bombardier

Próby CSeries 100 zostały wstrzymane po awarii jednego z silników PW1500G, zabudowanych w przedseryjnym samolocie FTV-1, która miała miejsce 29 maja (Wstrzymane próby CSeries, 2014-06-02). Według oświadczenia producenta zespołu napędowego – przedsiębiorstwa Pratt & Whitney – nastąpiła wówczas awaria turbiny niskiego ciśnienia, spowodowana raczej wadą produkcyjną, a nie błędem konstrukcyjnym. Spowodowała ona także uszkodzenia struktury kadłuba samolotu, jednak według przedstawicieli Bombardiera są one naprawialne.

Obecnie, po przeprowadzeniu dokładnej analizy zdarzenia, wprowadzono już nowe, niesprecyzowane dokładnie, środki zaradcze. Próby w locie CSeries zostaną wznowione w najbliższych tygodniach. 4 samoloty przedseryjne wylatały dotychczas 330 h. Obecnie prowadzone są także testy naziemne pomocniczego zespołu napędowego, instalacji elektrycznej i awioniki CSeries.

Niestety, mimo wznowienia prób, wątpliwe jest, aby jeden z CS100 wziął udział w tegorocznym Farnborough Airshow. Kolejną okazją do zaprezentowania samolotu na Starym Kontynencie może być dopiero wystawa w Paryżu, w 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra