Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough 2014: Debiut Scorpiona

Lotnictwo wojskowe, 14 lipca 2014

W Farnborough największe zainteresowanie budzi prototyp samolotu uderzeniowo-rozpoznawczego Textron AirLand Scorpion.

Prototyp bojowego odrzutowca Scorpion, z makietami typów uzbrojenia, jakie przenosić będą samoloty seryjne / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Do W. Brytanii Scorpion przyleciał samodzielnie. Jego pierwsza transatlantycka podróż rozpoczęła się w Wichita, 1 lipca. Następnie trasa biegła przez Kanadę, Grenlandię, Islandię i Szkocję. Lot zakończył się  5 lipca, w bazie RAF Fairford. Kilka dni później, 8 lipca, z jego możliwościami mogli zapoznać się lotnicy z Empire Test School z Boscombe Down.

Scorpion prezentowany jest na wystawie statycznej z pełną gamą podwieszeń. Pod kadłubem zabudowane są dwie głowice obserwacyjne z czujnikami optoelektronicznymi. Natomiast na węzłach podskrzydłowych podwieszono makiety pocisków powietrze-powierzchnia G-CLAW i Griffin, bomby GBU-38 JDAM, pocisku powietrze-powierzchnia Hellfire, wyrzutni pocisków rakietowych DAGR, bomby kierowanej laserowo Paveway i bomb SDB 1/2. Producent zamierza zintegrować z awioniką samolotu nahełmowy układ wskazywania celów Thales Visionix, co znacznie zwiększy zdolności bojowe Scorpiona.

Do połowy czerwca prototyp Scorpiona wykonał 46 lotów, o łącznym czasie trwania 85,6 h (Scorpion wylatał już 50 h, 2014-04-17). W ciągu następnych 6 miesięcy nalot ma sięgnąć 300-400 h. Co ciekawe, już w sierpniu sprawdzone zostaną realne możliwości samolotu - weźmie on udział w ćwiczeniach Vigilant Guard, pod egidą US Northern Command i National Guard Bureau, które odbędą się na terenie stanu Wichita.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.