Przedstawiciele Alenii Aermacchi wybrali silnik dla samolotu M-345. Jego zespołem napędowym będzie Williams FJ44-4M.
Jako zespół napędowy dla najnowszego włoskiego samolotu szkolnego wybrano silnik turbowentylatorowy Williams FJ44-4M. W pobitym polu pozostały konstrukcje zaproponowane przez inne amerykańskie przedsiębiorstwa: Honeywell i Pratt & Whitney. Powodem decyzji było rozpowszechnienie silnika w lotnictwie biznesowym.
Jedynym wojskowym użytkownikiem silników tego typu jest Szwecja. Zabudowano je w samolotach szkolnych Saab 105 (Sk 60). Flygvapnet (wojska lotnicze) eksploatują siniki FJ 44-1C (miejscowe oznaczenie RM15).
Wersja FJ44-4M przystosowana jest do wykonywania akrobacji. Ciąg silnika to ok. 15 kN. Wkrótce prototypowy M-345 HET (High-Efficiency Trainer) zostanie wyposażony w FJ44-4M, który zastąpi używany dotychczas JT15D. Pierwszy lot unowocześnionego samolotu ma odbyć się w 1. kw. 2015.
Rozpoczęcie produkcji seryjnych M-345 planowane jest w końcu 2016. Co ciekawe, ich montaż końcowych odbywać się będzie w zakładach w Venegono, ale producentem kadłuba i skrzydeł ma być przedsiębiorstwo z innego kraju.
Dotychczas jedynym chętnym do nabycia M-345 HET są Aeronautica Militare (włoskie wojska lotnicze). Zamierzają one wprowadzić do służby 30 samolotów, począwszy od końca 2017. Producent szacuje rynek dla M-345 na 250 samolotów na całym świecie. Niedawno zainteresowanie ich zakupem wyraziła Francja (Francja zainteresowana M-345, 2014-09-12).