Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wybrano silnik dla M-345

Lotnictwo wojskowe, 10 października 2014

Przedstawiciele Alenii Aermacchi wybrali silnik dla samolotu M-345. Jego zespołem napędowym będzie Williams FJ44-4M.

Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Jako zespół napędowy dla najnowszego włoskiego samolotu szkolnego wybrano silnik turbowentylatorowy Williams FJ44-4M. W pobitym polu pozostały konstrukcje zaproponowane przez inne amerykańskie przedsiębiorstwa: Honeywell i Pratt & Whitney. Powodem decyzji było rozpowszechnienie silnika w lotnictwie biznesowym.

Jedynym wojskowym użytkownikiem silników tego typu jest Szwecja. Zabudowano je w samolotach szkolnych Saab 105 (Sk 60). Flygvapnet (wojska lotnicze) eksploatują siniki FJ 44-1C (miejscowe oznaczenie RM15).

Wersja FJ44-4M przystosowana jest do wykonywania akrobacji. Ciąg silnika to ok. 15 kN. Wkrótce prototypowy M-345 HET (High-Efficiency Trainer) zostanie wyposażony w FJ44-4M, który zastąpi używany dotychczas JT15D. Pierwszy lot unowocześnionego samolotu ma odbyć się w 1. kw. 2015.

Rozpoczęcie produkcji seryjnych M-345 planowane jest w końcu 2016. Co ciekawe, ich montaż końcowych odbywać się będzie w zakładach w Venegono, ale producentem kadłuba i skrzydeł ma być przedsiębiorstwo z innego kraju.

Dotychczas jedynym chętnym do nabycia M-345 HET są Aeronautica Militare (włoskie wojska lotnicze). Zamierzają one  wprowadzić do służby 30 samolotów, począwszy od końca 2017. Producent szacuje rynek dla M-345 na 250 samolotów na całym świecie. Niedawno zainteresowanie ich zakupem wyraziła Francja (Francja zainteresowana M-345, 2014-09-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.