Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Latający samochód ze Słowacji

Lotnictwo cywilne, 03 listopada 2014

Niedawno ujrzał światło dzienne kolejny projekt hybrydy samolotu i samochodu.

AeroMobil 3.0 to latający samochód, który doskonale może wykorzystać istniejącą infrastrukturę drogową i lotniskową

Twórcami AeroMobila 3.0 są inżynierowie ze Słowacji. Konstrukcja została zaprezentowana w ubiegłym tygodniu. Według producenta jest to latający samochód, który doskonale może wykorzystać istniejącą infrastrukturę drogową i lotniskową, umożliwiając podróż bezpośrednio do miejsca przeznaczenia.

AeroMobil 3.0 napędzany jest silnikiem Rotax 912, poruszający czterołopatowe śmigło pchające, który umożliwia mu rozwinięcie prędkości maksymalnej 200 km/h w powietrzu i 160 km/h na drodze. Prędkość minimalna podczas lotu to 60 km/h.

Wyposażenie kabiny załogi AeroMobila 3.0 zawiera zarówno przyrządy samochodowe, jak i samolotowe / Zdjęcia: AeroMobil.com

Zużycie paliwa wynosi 8 l/h w czasie jazdy i 15 l/h w czasie lotu. Zasięg samochodu wynosi 875 km, a samolotu – 700 km.

Masa własna konstrukcji to 450 kg. Struktura wykonana jest z rur stalowych, a pokrycie – z kompozytu zbrojonego włóknami węglowymi. W kabinie mieszczą się 2 osoby.

Próby w locie AeroMobila 3.0 trwają od października

Długość AeroMobila 3.0 to 6 m. Rozpiętość skrzydeł wynosi 8,32 m. Po ich złożeniu szerokość kadłuba to zaledwie 2,24 m. Pozwala to na zaparkowanie pojazdu na standardowym miejscu postojowym przy ulicy czy na drodze. Przed Słowakami podobną koncepcję zaprezentowało m.in. amerykańskie przedsiębiorstwo Terrafugia (Terrafugia przedstawia elektryczny samochód-pionowzlot , 2013-05-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.