Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sprzeciw Airbus Helicopters

Lotnictwo wojskowe, 14 listopada 2014

Guillaume Faury, prezes przedsiębiorstwa Airbus Helicopters, wydał oświadczenie, w którym sprzeciwia się przesunięciu terminu przetargu na śmigłowce wsparcia bojowego i zabezpieczenia dla SZ RP.

Koncern Airbus Helicopters wystosował dziś protest przeciwko przełożeniu terminu rozstrzygnięcia przetargu na wsparcia bojowego i zabezpieczenia dla SZ RP. Europejskie przedsiębiorstwo oferuje w nim śmigłowiec EC725 Caracal / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Przedwczoraj Sekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, Czesław Mroczek poinformował, że koncern Sikorsky, mimo wstępnego zamiaru zrezygnowania z udziału w przetargu (Sikorsky domaga się zmiany wymagań, 2014-10-30), złożył pismo, w którym zapowiedział powrót do postępowania. [Amerykanie] chcą złożyć ofertę i proszą o przesunięcie terminu [upływającego 28 listopada], bo nie są w stanie w ciągu tych dwóch tygodni jej złożyć – powiedział Czesław Mroczek.

Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje prezes Airbus Helicopters, Guillaume Faury, który w wydanym dzisiaj oświadczeniu mówi: wiedząc, że konkurent po raz kolejny zwrócił się do polskiego rządu z prośbą o dokonanie zmian w postępowaniu, zauważam, że oferent ten nie przestrzega zasad ustalonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej dla tego strategicznego zamówienia dla polskich sił zbrojnych. Postrzegam to jako oczywisty zamiar destabilizacji przetargu, co zagraża żywotnym interesom Polski.

Przetarg ten rozpoczął się dwa lata temu, z precyzyjnie określonymi zasadami i harmonogramem. Przedłużenie postępowania byłoby niesprawiedliwe dla tych oferentów, którzy ściśle przestrzegają zasad i dostarczają rozwiązania w odpowiednim czasie. We wrześniu polskie Ministerstwo Obrony Narodowej zadecydowało o przyznaniu konkurentom dwóch dodatkowych miesięcy na przygotowanie swojej oferty, czyli w sumie sześciu miesięcy od przekazania zapytania ofertoweg). Dla każdego poważnego producenta śmigłowców to więcej niż wystarczająco dużo czasu na dostarczenie konkurencyjnej oferty - podkreśla Guillaume Faury.

Potwierdzam, że Airbus Helicopters jest gotowe przedstawić swoją ofertę 28 listopada. Nie zrozumiemy powodu kolejnego przesunięcia terminu, zwłaszcza tuż po pierwszym odroczeniu, w którym przyznane zostały dwa dodatkowe miesiące. Nasze przedsiębiorstwo potwierdza swoje zaangażowanie, by trzymać się specyfikacji przetargu ogłoszonego przez rząd Polski - dodaje prezes Airbus Helicopters.

Według doniesień francuskich mediów, hakerzy z USA mieli zaatakować sieć komputerową Airbus Helicopters. Przedstawiciele europejskiego producenta nie mają wątpliwości, że ten atak jest próbą przejęcia danych związanych z przetargiem dla SZ RP. Skala ataku hakerskiego jest nieznana. Dziennik La Tribune cytuje pracowników Airbus Helicopters, którzy uspokajają opinię publiczną, że hakerzy nie dotarli do tajnych danych. Obecnie prowadzone jest w tej sprawie dochodzenie, którego celem jest ustalenie, kto dokonał ataku i jakie informacje zostały wykradzione.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.