Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sikorsky domaga się zmiany wymagań

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 30 października 2014

W opublikowanym dzisiaj oświadczeniu, konsorcjum Sikorsky i PZL Mielec domaga się zmiany wymagań przetargu na śmigłowce wsparcia bojowego i zabezpieczenia dla SZ RP.

PZL Mielec i Sikorsky Aircraft Corporation doszły do wniosku, że postawione warunki są niemożliwe do spełnienia. W takiej sytuacji przedsiębiorstwo zadało MON ponad 250 pytań technicznych i prawnych, licząc na zmianę warunków przetargowych, co pozwoliłoby na wystawienie do przetargu S-70i Black Hawk / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Konsorcjum Sikorsky Aircraft Corporation oraz PZL Mielec nie jest w stanie złożyć oferty w przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy dla polskich Sił Zbrojnych, o ile wymogi przetargu nie zostaną zmienione. Warunki techniczne, prawne i ekonomiczne przedstawione przez Ministerstwo Obrony Narodowej uniemożliwiają nam uczestnictwo w procedurze przetargowej – można przeczytać we wspomnianym dokumencie.

W dalszej części oświadczenia konsorcjum uzasadnia, że decyzja (..) nie jest taktyką negocjacyjną oraz nie oznacza nacisku na Ministerstwo Obrony Narodowej. Służy jedynie celom informacyjnym. Tym bardziej, nie oznacza wywierania presji do podjęcia decyzji sprzecznej z interesem Polski. Konsorcjum nie odchodzi od przetargu ani nie próbuje zmienić polskich wymagań operacyjnych. (…) W obecnych warunkach złożenie ekonomicznie uzasadnionej oferty mogącej w 100% spełnić wszystkie wymagania, uwzględniając aspekty techniczne, prawne i finansowe, jest niemożliwe.Problem w tym, by wszyscy uczestnicy przetargu byli równo traktowani, a warunki sformułowane tak, by wszyscy mogli złożyć ofertę. Kiedy poprzez warunki przetargu jeden z potencjalnych oferentów  zostaje z niego wykluczony, trudno mówić o równym traktowaniu, o prawdziwej konkurencji pomiędzy oferentami.

Jak wiadomo, 30 maja uczestnicy postępowania dotyczącego dostawy 70 śmigłowców wsparcia bojowego i zabezpieczenia dla Sił Zbrojnych RP, pozyskiwanych w oparciu o wspólną platformę – Konsorcjum Program EC725 Caracal Polska w składzie: Airbus Helicopters , Heli Invest Sp. z o.o. oferujące EC725 Caracal; Konsorcjum w składzie: Sikorsky Intermational Operations Inc., Sikorsky Aircraft Corporation, Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o. o. proponujące S-70i Black Hawk oraz Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL Świdnik SA., której produktem jest AW149 – otrzymali zaproszenie do złożenia tzw. ofert ostatecznych. Ich analizę prowadził IU MON (Nowe śmigłowce coraz bliżej , 2014-06-02).

PZL Mielec i Sikorsky Aircraft Corporation doszły do wniosku, że postawione warunki są niemożliwe do spełnienia. W takiej sytuacji przedsiębiorstwo zadało MON ponad 250 pytań technicznych i prawnych, licząc na zmianę warunków przetargowych, co pozwoliłoby na wystawienie do przetargu S-70i Black Hawk (na zdjęciu). Przedstawiciele mieleckiej wytwórni uskarżają się, że przedstawione przez nich postulaty i uwagi nie zostały one uwzględnione w warunkach technicznych oraz prawnych przetargu.

W związku z tym domagają się, aby zmienić warunki przetargu, odłożyć go, lub zrezygnować z koncepcji jednej platformy (czyli jednego typu śmigłowca, przystosowanego do wykonywania wszystkich przewidywanych zadań operacyjnych. Co najciekawsze, w oświadczeniu można przeczytać, że trudno szukać konstrukcji, która byłaby jednocześnie idealnym śmigłowcem do transportu żołnierzy, poszukiwawczo-ratowniczym oraz wykrywania i niszczenia okrętów podwodnych. To ewenement w skali światowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.