Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot CH-53K przełożony na wiosnę

Lotnictwo wojskowe, 05 grudnia 2014

Pierwszy lot najnowszego śmigłowca przeznaczonego dla USMC – CH-53K, zaplanowany przed końcem br., został przełożony na wiosnę 2015.

Z powodu problemów z przekładnią główną oblot CH-53K nastąpi pomiędzy marcem a majem 2015  / Zdjęcie: Sikorsky

Początkowe plany zakładały, że pierwszy CH-53K King Stallion, którego prezentacja miała miejsce w maju br., wzbije się w powietrze kilka miesięcy później (Prezentacja i chrzest CH-53K, 2014-05-06). Jednak po wykryciu pęknięć w jednej z przekładni głównych śmigłowca przeznaczonego do prób naziemnych datę tę przesunięto na koniec 2014.

Obecnie mówi się, że CH-53K rozpocznie próby w locie pomiędzy marcem a majem 2015. Wszystko zależy od wyników analiz prób wspomnianego wiropłata do prób naziemnych. Aktualnie trwają badania i pomiary parametrów jego zespołu napędowego, układu przeniesienia napędu i układu sterowania lotem. Inżynierowie NAVAIR i Sikorsky’ego wprowadzili zmiany konstrukcyjne w przekładni głównej, mające zapewnić lepszy rozkład obciążeń, a następnie sprawdzili działanie tego zespołu.

Zdaniem Kelly’ego Burdicka, rzecznika programu są to typowe problemy konstrukcji, która wciąż jest dopracowywana. Dlatego konieczne jest jeszcze przeprowadzenie dodatkowych prób. Ich wyniki określą terminarz prób w locie.  Nielatający King Stallion ma za sobą już prawie 200 h badań, w trakcie których płatowiec poddano obciążeniu równemu 115% obciążenia  dopuszczalnego. Sprawdzono też poziom drgań i rozkład obciążeń wirnika nośnego przy 150% obciążenia dopuszczalnego.

US Marine Corps zamierza kupić ok. 200 CH-53K, które zastąpią w służbie przestarzałe CH-53E. Według początkowych zamierzeń ich wstępna zdolność bojowa miała zostać zgłoszona w 2015. Jednak obecne problemy powodują, że datę tę przesunięto na 2018.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.