Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ryanair wprowadza EFB

Lotnictwo cywilne, 08 grudnia 2014

Linie lotnicze Ryanair ogłosiły wprowadzenie tzw. Electronic Flight Bag (EFB). Zamiast dokumentacji papierowej piloci będą używać iPadów.

Electronic Flight Bag używane będą przez załogi wszystkich Boeingów 737-800 irlandzkiego przewoźnika / Zdjęcie: Ryanair

Irlandzki przewoźnik jest kolejnym, jaki zdecydował się na takie rozwiązanie. Wcześniej wprowadziły je m.in. Delta Air Lines (Tablety dla pilotów Delta Air Lines, 2013-10-04). Electronic Flight Bag (EFB, elektroniczne pomoce nawigacyjne i obsługowe) to cyfrowy odpowiednik podręcznego zestawu informacyjnego pilota. Zawierają one instrukcję użytkowania samolotu w locie, instrukcje obsługi technicznej, instrukcje użytkowania poszczególnych elementów wyposażenia awionicznego, listy wyposażenia oraz książki płatowca i silników, mapy i tabele w postaci elektronicznej.

Dodatkowo EFB służy jako podręczny kalkulator pomocny przy doborze optymalnych prędkości startu i nastaw przepustnicy, zależnie od pogody, stanu lotniska i masy samolotu. Opcjonalnie można zintegrować EFB z wyposażeniem monitorującym pracę załogi oraz może ono służyć jako zapasowy wskaźnik podczas wykonywania prac obsługowych.

Wszyscy piloci linii lotniczej Ryanair mają teraz dostęp do narzędzi Boeinga, umożliwiających zarządzenia osiągami (Onboard Performance Tool, OPT), czyli do obliczeń związanych ze startem, jak również do najnowszych danych zawartych w elektronicznych instrukcjach używanych podczas lotu, co zapewni dalszą poprawę efektywności oraz zarządzania czasem, zmniejszając zależność od materiałów papierowych, używanych do tej pory.

Posunięcie to jest kolejnym etapem realizacji programu Always Getting Better. Powyższe rozwiązanie to pierwszy z zestawu produktów, które Ryanair zamierza wprowadzić w przeciągu najbliższych kilku miesięcy. Będą to m.in. elektroniczne wykresy załadowania i arkusze położenia środka ciężkości samolotu, które będą przetestowane i zatwierdzone przez Irlandzki Urząd ds. Lotnictwa.

W ciągu najbliższych miesięcy Ryanair (Otwarcie bazy Ryanair w Gdańsku, 2014-10-29) planuje zrezygnować z papierowej dokumentacji na pokładach wszystkich eksploatowanych Boeingów 737-800. Oznacza to usunięcie z każdej kabiny załogi aż 15 kg papierowych instrukcji, czyli łącznie ponad 10 mln stron dokumentacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.