Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modlin czwartą bazą Ryanair

Lotnictwo cywilne, 22 października 2014

Dziś wieczorem na lotnisku w Modlinie wyląduje samolot linii Ryanair, który jako pierwszy spędzi tam noc. W ten sposób rozpocznie się działalność czwartej bazy irlandzkiego przewoźnika w Polsce.

Od jutra port lotniczy Warszawa-Modlin stanie się czwartą bazą irlandzkiego towarzystwa Ryanair / Zdjęcie: Port lotniczy Warszawa-Modlin

Oficjalne otwarcie bazy Ryanair w Modlinie odbędzie się dopiero jutro. Jak powiedział podczas dzisiejszej konferencji Michael O’Leary, szef irlandzkiego towarzystwa, na początku na lotnisku Warszawa-Modlin będą bazować dwa samoloty, a w miarę dostaw nowych Boeingów 737, w bliskiej przyszłości liczba ta zwiększy się do czterech (Ryanair otwiera bazy w Modlinie i Gdańsku, 2014-09-18).

O’Leary przypomniał, że latem przyszłego roku Ryanair będzie obsługiwał z Modlina 32 trasy, w tym 7 nowych, a 10 z już istniejących zwiększy swoją częstotliwość. W 2015 liczba pasażerów Ryanaira odprawionych w Modlinie ma wynieść 2,5 mln. Prezes portu Warszawa-Modlin Piotr Okienczyc oświadczył, że lotnisko już przygotowuje się do rozbudowy infrastruktury. Podkreślił także, iż tylko 50% pasażerów odlatujących z Modlina to pasażerowie z Mazowsza, druga płowa to pasażerowie z innych regionów Polski. To pokazuje, że Modlin, choć regionalny w swoim założeniu, oddziałuje silnie także na sąsiednie regiony.

Chcemy w ciągu najbliższych pięciu lat podwoić liczbę pasażerów przewożonych przez naszą linię na polskim rynku – powiedział Michael O’Leary zapytany o dalsze plany rozwoju w naszym kraju. Odpowiadając na pytanie, skąd będzie pochodzić tak duża liczba pasażerów, prezes Ryanaira zauważył, że w Polsce, w skali całego społeczeństwa, odsetek osób podróżujących samolotem jest nadal mniejszy niż w państwach Europy Zachodniej. O’Leary stwierdził także, że jego zdaniem liczba lotnisk, do których będzie latał Ryanair może wzrosnąć w ciągu kilku lat do 20!

Chcemy też zwiększyć nasze zaangażowanie na polskim rynku krajowym – powiedział Michael O’Leay. Na początek zwiększymy częstotliwość połączeń z Warszawy do Wrocławia i Gdańska, aby umożliwić jednodniowe pobyty. O taką usługę często pytają osoby podróżujące po Polsce w interesach. Obok specjalnej taryfy i szybkiej ścieżki odprawy, jest to kolejny krok w kierunku uatrakcyjnienia naszej oferty dla klientów biznesowych – dodał O’Leary.

Prezes O’Leary przyznał też, że w najbliższej przyszłości pojawią się w Polsce kolejne trasy krajowe Ryanair. Będą one powstawać w miarę, jak przewoźnik będzie odbierał nowe samoloty, z których dwa, jak wspomniano wcześniej, mają bazować w Modlinie, co stworzy nowe możliwości w tym zakresie. Niewykluczone jest też otwarcie połączeń np. z Krakowa lub Wrocławia do Gdańska.

Pytany o zagrożenia, jakie dla rozwoju połączeń Ryanaira na polskim rynku przewozów na ma uruchomienie połączeń pociągami Pendolino O’Leary odwołał się do doświadczeń, jakie irlandzki przewoźnik zebrał na innych rynkach europejskich. Pendolino zagrozi nam dopiero wtedy, gdy zapewni połączenia między dużymi miastami w czasie poniżej 2 godzin – mówił Michael O’Leary. – Póki co, to my oferujemy tańsze i szysze połączenia z Warszawy do Wrocławia i Gdańska.

Tylko połączenie kolejowe między Londynem i Paryżem spowodowało zmniejszenie zainteresowania połączeniami lotniczymi ponieważ czas przejazdu wynosi ok. 2 godzin. W innych przypadkach nie zauważyliśmy wpływu szybkich kolei na zainteresowanie połączeniami lotniczymi – zauważył O’Leary. Jeśli chodzi o połączenia z Warszawy, to i tak naszym głównym rynkiem są przewozy międzynarodowe, a Pendolino nie będzie kursowało ani do Barcelony, ani na Wyspy Kanaryjskie – podsumował O’Leary.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.