Rosyjski przewoźnik Dexter Air Taxi potwierdził, że w ostatnim kwartale 2008 otrzyma od szwajcarskiego Pilatus Aircraft pierwsze 2 turbośmigłowe PC-12NG.
Dexter rozpoczął swoją działalność w 2005, bazując na Miasiszczewach M-101T Gżel, małych samolotach turbośmigłowych dla 7 pasażerów. Kłopoty z nową konstrukcją (Dexter był pierwszym użytkownikiem M-101T), skłoniły przewoźnika do wyboru sprawdzonych samolotów PC-12.
Umowę w sprawie dostawy 13 maszyn, z opcją na kolejne 10, zawarto w 2007. Do tej pory Dexter odebrał 4 samoloty. Kolejne 4 egz. mają dotrzeć do Rosji do końca bieżącego roku, ostatnie 5 Pilatusów, w 2009.
Nowe dostawy będą obejmować samoloty wersji PC-12NG (Next Generation), które mają nieco zmodyfikowany silnik (Pratt & Whitney PT6A-67P), zapewniający wzrost prędkości przelotowej z 500 do 520 km/h, nową awionikę, opartą o zestaw Honeywell Primus APEX oraz całkowicie przebudowany kokpit. Pierwszy samolot tego typu został dostarczony amerykańskiemu klientowi pod koniec maja 2008 (zobacz: Początek dostaw Pilatusa PC-12 NG).
Dexter planuje również zakup bardzo lekkich odrzutowców (VLJ) Adam A700. Pierwotnie Rosjanie złożyli zamówienie na ok. 100 samolotów tego typu. Po bankructwie przedsiębiorstwa zostało ono wykupione przez Kaszkol Holding i Industrial Investors, grupę posiadająca również Dexter Air Taxi. Na pierwsze dostawy przewoźnik będzie musiał jednak poczekać przynajmniej do 2010 (zobacz: Rosyjski A700).