Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Typhoony przybyły na Red Flag

Lotnictwo wojskowe, 15 stycznia 2015

Do bazy US Air Force Nellis przybyły brytyjskie samoloty Eurofighter Typhoon. Celem wizyty jest udział w ćwiczeniu Red Flag.

RAF wysłały do Nellis 8 samolotów wielozadaniowych Eurofighter Typhoon FGR4

W tym roku rząd w Londynie postanowił wysłać za Atlantyk pilotów z 1. (F) Squadronu Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii). Do bazy lotniczej Nellis w USA przybyło 8 samolotów wielozadaniowych Eurofighter Typhoon FGR4, nominalnie przydzielonych do różnych jednostek, wraz z personelem obsługowym i niezbędnym wyposażeniem.

Przebazowanie odbyło się z udziałem pary wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących Voyager

Planowanie przelotu, długości 14,5 tys. km, rozpoczęto w grudniu ub. r. Trasa musiała biec w odpowiedniej odległości od lotnisk zapasowych, tak aby w razie awarii Typhoona czas lotu do najbliższego z nich nie przekraczał 90 minut. Sprawdzano także prognozy dotyczące temperatury wody na trasie przelotu, w celu zapewnienia, że pilot będzie miał szanse na przeżycie po awaryjnym opuszczeniu samolotu.

Przelot Typhoonów odbył się w dwóch grupach, liczących 4 samoloty każda. Operację zabezpieczała para wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących Voyager ze składu 10. i 101. Squadronów RAF. Podczas podróży 13-krotnie podawały one paliwo Typhoonom.

Brytyjscy lotnicy, którzy wyruszyli z bazy Lossiemouth w Szkocji, wykonywali międzylądowania na Azorach i Bermudach. Typhoony przekraczały wybrzeże USA w pobliżu Charleston. Ostani odcinek lotu do Nellis wiódł m. in. nad Wielkim Kanionem.

W trakcie lotu brytyjscy piloci mogli podziwiać m. in. Wielki Kanion / Zdjęcia: MO W. Brytanii

Teraz lotnicy Jej Królewskiej Mości zapoznają się z miejscowymi procedurami ruchu lotniczego i wykonują loty z sojuszniczymi statkami powietrznymi nad poligonem w Nellis. Kluczowym elementem udziału Typhoonów w Red Flag będzie sprawdzenie nowych zdolności bojowych, wdrożonych w ramach standardu operacyjnego P1Eb, umożliwiajacego rozpoczęcie wykonywania zadań powietrze-ziemia, podczas realizacji zadań powietrze-powietrze.

P1Eb obejmuje także modernizację układów samoobrony i aktualizacje wielofunkcyjnych systemów dystrybucji informacji, umożliwiające działania interoperacyjne. W trakcie ćwiczeń brytysjkie Typhoony mają zrzucić ok. 20 bomb kierowanych laserowo Paveway IV (Jednoczesny zrzut Paveway IV, 2014-11-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.