Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec działalności Eurolotu

Lotnictwo cywilne, 06 lutego 2015

Linie lotnicze Eurolot kończą działalność z dniem 1 kwietnia.

Linie lotnicze Eurolot opublikowały dzisiaj list, w którym informują o zawieszeniu działalności (rejsów) od 1 kwietnia 2015. Pasażerowie, których rejsy nie zostaną zrealizowane po tym czasie, otrzymają 100-% zwrot kosztów zakupionego biletu albo – w miarę możliwości – bezkosztową zmianę rezerwacji na przelot innym przewoźnikiem. Z dniem dzisiejszym przewoźnik wprowadził również brak możliwości rezerwacji i zakupu biletów na wszystkie loty po 31 marca 2015 (Eurolot znów poleci do Chorwacji , 2013-12-17).

Flota linii liczy obecnie 11 Bombardierów Q400, z których jeden jest w trakcie oddawania leasingodawcy – przedsiębiorstwu Nordic Aviation Capital (Pierwszy Bombardier w Warszawie, 2012-05-17). Pozostałe po 31 marca zostaną przekazane PLL Lot, który będzie je dzierżawił od NAC w formule leasingu operacyjnego.

Eurolot jest spółką, w której Skarb Państwa ma 62,10% akcji, a pozostałe 37,9% należy do Towarzystwa Finansowego Silesia. Jak mówi Adam Ambrozik, dyrektor departamentu restrukturyzacji i pomocy publicznej w Ministerstwie Skarbu, właściciel podejmie decyzję o likwidacji Eurolotu, ponieważ nie ma on biznesowej racji bytu. Analiza biznesowa sporządzona przez renomowanego doradcę dla Eurolotu pokazała, że nie ma możliwości wprowadzenia modelu, w którym firma zacznie na siebie zarabiać. Pomysł Eurolotu na budowę własnej siatki połączeń się nie sprawdził ­– dodał Ambrozik.

Eurolot działa od grudnia 1996, a od lipca 2011 realizuje własne połączenia lotnicze między głównymi portami regionalnymi w Polsce. Linia od dawna boryka się z problemami finansowymi. W 2012 odnotowała stratę netto w wysokości prawie 174 mln zł. Według nieoficjalnych doniesień, od kilku miesięcy nie płaci za paliwo i obsługę lotniskową.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.