Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

G650ER lot dookoła świata

Lotnictwo cywilne, 20 lutego 2015

Odrzutowiec Gulfstream G650ER wykonał przelot dookoła świata, z jednym międzylądowaniem.

Zdjęcie: Gulfstream Aerospace

Największy odrzutowiec klasy biznes, produkowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo Gulfstream, G650ER (na zdjęciu), wykonał przelot dookoła kuli ziemskiej, z jednym międzylądowaniem. Wyczyn miał miejsce w pierwszych dniach bieżącego miesiąca.

Samolot, noszący znaki rejestracyjne N650GA, wystartował w kierunku wschodnim z Westchester County Airport w White Plains, stan Nowy Jork, 1 lutego. Jego załogę stanowili piloci Mike Jarrett, Ray Wellington i Scott Curtis oraz stewardesa Melody Thorne. Na pokładzie znajdowało się trzech pasażerów.

Po przebyciu 12 851 km, G650ER wylądował w międzynarodowym porcie lotniczym w Pekinie. Lot trwał 13 h 20 min. Średnia prędkość przelotowa wyniosła Ma0,87.

Kilka dni później, 6 lutego, ta sama załoga, wystartowała do lotu powrotnego, ponownie w kierunku wschodnim, do Savannah, gdzie mieszczą się zakłady Gulfstream Aerospace. Tym razem dystans 12 171 km został przebyty w dokładnie 12 h, ze średnią prędkością Ma0,89.

W obydwu przypadkach samolot lądował w miejscu docelowym z rezerwą paliwa większą niż wymagana (NBAA IFR). Rekordowe wyczyny są obecnie zatwierdzane przez amerykańską National Aeronautic Association, a następnie zostaną zgłoszone Fédération Aéronautique International jako rekordy świata.

Nieco wcześniej, 22 stycznia, inny G650ER, którego właścicielem jest Steve Wynn, prezes Wynn Resorts Limited, pokonał non stop 14 835 km, w trakcie przelotu z Singapore Changi Airport do McCarran International Airport w Las Vegas. Na pokładzie samolotu znajdowało się 4 pasażerów, w tym Wynn i 3 członków załogi. Lot trwał 14 h 32 min. Zarejestrowana średnia prędkość przelotowa wyniosła Ma0,85, z wiatrem od ogona, wiejącym z prędkością 141 km/h .

Podczas ubiegłorocznych prób G650ER odnotowano 2 inne rekordy prędkości. Lot z Los Angeles do Melbourne trwał 14 h 58 min, a z Hong Kongu do Teterboro w stanie New Jersey, 14 h i 7 min. Zasięg obliczeniowy G650ER, z 8 pasażerami, wynosi 13 890 km przy prędkości Ma0,85 i 11 853 km przy prędkości Ma0,90. Prędkość maksymalna samolotu to Ma0,925.

G650ER to wersja biznesjeta G650 (Pierwszy G650 dostarczony, 2012-12-21) o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 46 992 kg. Samolot uzyskał Certyfikat Typu FAA w październiku 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.