Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy G650 dostarczony

Lotnictwo cywilne, 21 grudnia 2012

Przedstawiciele Gulfstream Aerospace poinformowali wczoraj o dostarczeniu pierwszego dyspozycyjnego G650, najszybszego produkowanego seryjnie i certyfikowanego samolotu cywilnego świata.

G650 jest przeznaczony dla 11-18 pasażerów, dysponujących przestronną kabiną o maksymalnej szerokości 2,8 oraz wysokości 2,1 m / Zdjęcie: Gulfstream Aerospace

Uroczystość przekazania samolotu odbyła się wczoraj w zakładach Gulfstreama w Savannah. Producent nie ujawnił danych odbiorcy (co jest częstą praktyką w przypadku maszyn dyspozycyjnych), ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że pochodzi on z USA.

Prace nad największym i najszybszym samolotem Gulfstreama rozpoczęły się w 2005. Prezentacja demonstratora odbyła się w 2008 (Prezentacja Gulfstreama G650, 2009-10-01), zaś jego oblot rok później. Prace zanotowały niewielkie opóźnienie. Certyfikat typu amerykańskich władz lotniczych FAA został wydany nie w 2011 – jak pierwotnie planowano – a we wrześniu br. (Certyfikat Gulfstreama 650, 2012-09-10). Pierwsza dostawa została w związku z tym zrealizowana z kilkumiesięczną zwłoką.

G650 ma niewiele mniejsze wymiary co Airbus 319 czy Boeing 737-200 (długość i rozpiętość 30,4 m) oraz maksymalną masę startową (45,2 t) porównywalną z odrzutowcami regionalnymi, np. Embraerami 190. Przy okazji dostawy pierwszego G650 producent ujawnił ostateczne wyniki badań osiągów tego samolotu. Okazało się, że są one lepsze od anonsowanych kilka miesięcy temu.

Dwa silniki Rolls-Royce BR725, o ciągu 71,6 kN zapewniają prędkość maksymalną Ma0,925, co jest największą wartością wśród obecnie seryjnie produkowanych i certyfikowanych samolotów cywilnych. Udało się także zwiększyć zasięg do 11 tys. km przy prędkości przelotowej Ma0,9. Cena samolotu szacowana jest na około 60 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.