Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Związki zawodowe o Dreamlinerze

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 02 września 2008

SPEEA, organizacja zrzeszająca prawie 25 tys. pracowników Boeinga, chce, by zarząd koncernu zrezygnował z ogólnoświatowej sieci poddostawców dla B787. Związkowcy uważają, że system ten jest nieefektywny i odbija się niekorzystnie na sytuacji wykwalifikowanych pracowników w USA.

Opóźnienia Dreamlinera (na zdjęciu 4. prototyp w czasie montażu) spowodowały już pierwszą rezygnację z zamówienia. B787 nie kupią Azerbaijan Airlines, które ogłosiły swoją decyzję na początku sierpnia

Boeing przyznał, że podstawową przyczyną opóźniania się oblotu Boeinga B787 Dreamliner, są problemy poddostawców, w tym z Chin. Brak gotowych podzespołów, a także błędy w czasie zleconego montażu poszczególnych sekcji maszyny (zobacz: B787 o kolejny miesiąc później), spowodowały, że planowany pierwotnie na wrzesień 2007 oblot prototypu, nie odbył się do tej pory. Zarząd koncernu zapowiedział w ubiegłym tygodniu, że wyśle do kluczowych poddostawców inspektorów, którzy będą nadzorować proces produkcji.

Związkowcy uważają, że to rozwiązanie doprowadzi wyłącznie do wzrostu wydatków. Według SPEEA, odbędzie się to kosztem amerykańskich pracowników. Co więcej, nie doprowadzi do pozytywnych skutków. Część zagranicznych dostawców nie dysponuje odpowiednim doświadczeniem, a światowa sieć kooperacji po prostu się nie sprawdza.

Przedstawiciele pracowników zwracają uwagę, że opóźnienia Dreamlinera doprowadziły do znacznego spadku nie tylko wartości giełdowej Boeinga, ale także zaufania do marki oraz zarządu koncernu. W corocznym zestawieniu Rittenhouse Ranking Survey, Boeing znalazł się zaledwie na 98. miejscu, nawet za Exxon Mobil.

Dlatego związkowcy postulują, by zerwać umowy z dostawcami, którzy generują opóźnienia i natychmiast przenieść produkcję do USA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.