Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Solar Impulse 2 w ChRL

Lotnictwo cywilne, 31 marca 2015

Po wykonaniu kolejnego przelotu Solar Impulse 2 wylądował w porcie lotniczym Chongqing-Jiangbei w ChRL.

Solar Impulse 2 przed startem do lotu na trasie Mandalaj – Chongqing / Zdjęcie: Solar Impulse

Piąty etap podróży samolotu Solar Impulse 2 rozpoczął się w Mandalaj 30 marca o 3:36 czasu miejscowego (według GMT była 21:06, 29 marca). W kabinie znajdował się Bertrand Piccard (Solar Impulse 2 dotarł do Mjanmy, 2015-03-20).

Po 20 h 29 minutach i przebyciu 1459 km samolot wylądował w międzynarodowym porcie lotniczym Chongqing-Jiangbei w ChRL. Trasa przelotu wiodła początkowo nad łańcuchami górskimi na terenie prowincji Junnan i Syczuan. Z tego powodu Solar Impulse 2 musiał wznieść się na maksymalną wysokość 8634 m.

Zasiadający w niehermetyzowanej kabinie Piccard musiał korzystać z maski tlenowej. Temperatura otoczenia dochodziła do –20ºC. W dodatku na ostatnim odcinku, w pobliżu Chongqing, lot utrudniały silne wiatry.

Ostatecznie Solar Impulse 2 wylądował w porcie lotniczym Chongqing-Jiangbei dziś, o 1:35 czasu miejscowego (17:35 GMT, 30 marca). Średnia prędkość lotu wynosiła 133 km/h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.