Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Solar Impulse wystartował

Lotnictwo cywilne, 09 marca 2015

Dziś rozpoczął się lot dookoła Ziemi samolotu Solar Impulse 2, napędzanego energią słoneczną.

Solar Impulse 2 w locie z Abu Zabi do Maskatu / Zdjęcie: Solar Impulse

Solar Impulse 2 wystartował do lotu dookoła świata dzisiaj, o godz. 7:12 czasu miejscowego (4:12 czasu polskiego) z Abu Zabi (Próbny lot Solar Impulse 2, 2015-02-27). Za sterami samolotu zasiadł André Borschberg. Masa Solar Impulse 2 wynosi 2300 kg, w tym aż 2077 kg to masa ponad 17 tys. baterii litowych, zasilających 4 silniki, o mocy 17,5 KM każdy. Umożliwiają one rozwinięcie prędkości 50-100 km/h. Rozpiętość skrzydeł samolotu to 72 m.

Pierwszy odcinek podróży miał długość 400 km i prowadził do stolicy Omanu – Maskatu. Założono, że zostanie on przebyty w 12 h. Wejście w przestrzeń powietrzną Omanu nastąpiło ok. 10:00 czasu lokalnego, na wysokości ok. 3600 m, w rejonie Al Ain. Następnie samolot kontynuował lot w kierunku Maskatu, wznosząc się na wysokość ok. 5800 m.

Po dotarciu w rejon północnego Maskatu Borschberg skierował Solar Impulse 2 nad morze i krążył w oczekiwaniu na zezwolenie na lądowanie i odpowiednie warunki pogodowe. Lądowanie w międzynarodowym porcie lotniczym Maskat nastąpiło o 20:13 czasu miejscowego (17:13 czasu polskiego). W trakcie lotu Solar Impulse 2 osiągnął maksymalną wysokość 5791 m.

Jutro samolot wystartuje w podróż do Ahmedabadu w Indiach. Tym razem pilotem będzie Bertrand Piccard.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.