Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oman odbiera Al-Seeb

Marynarka wojenna, 08 kwietnia 2015

Marynarka wojenna Omanu odebrała pierwszy pełnomorski okręt patrolowy typu Al-Ofouq, Al-Seeb (Z 20).

Marynarka wojenna Omanu odebrała pierwszy pełnomorski okręt patrolowy typu Al-Ofouq, Al-Seeb (Z 20). Tego samego dnia odbyła się ceremonia nadania imienia drugiej z jednostek, Al-Shinas (Z 21) / Rysunek: ST Marine

Ceremonia odbioru okrętu odbyła się 31 marca na terenie stoczni Singapore Technologies (ST) Marine Ltd. w Benoi. Al-Seeb zwodowano 29 stycznia 2014, a 13 października ub.r. odbyła się uroczystość chrztu jednostki. W ostatnich miesiącach patrolowiec przeszedł serię testów morskich, w tym próby ogniowe.

Okręt dotrze do Omanu w maju br. Jednostka rozpocznie służbę po przejściu prób odbiorczych oraz zakończeniu szkolenia i zgrywania załogi. Al-Seeb, podobnie jak inne okręty typu Al-Ofouq, będzie służyć przede wszystkim do patrolowania wód morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej Omanu. Jego zadaniem będzie walka z piractwem morskim oraz zjawiskiem przemytu narkotyków i innych środków odurzających, a także próbami infiltracji kraju od morza przez bojowników organizacji islamistycznych.

Umowa w sprawie budowy 4 pełnomorskich okrętów patrolowych omawianego typu została zawarta w kwietniu 2012. W walce o zlecenie ST Marine pokonało m.in. holenderską Damen Shipyards Group oraz indyjską Goa Shipyard Ltd. Maskat zapłaci za nowe patrolowce ok. 880 mln SGD (2,4 mld zł). Ostatnia z jednostek znajdzie się w linii w trzecim kwartale 2016.

Nowe okręty patrolowe Omanu mają 75 m długości i 10 m szerokości. Wypierają 1100 t. Rozwijają prędkość 25 w., przy stanie morza 3. Zasięg maksymalny, przy prędkości marszowej 16 w., wynosi 5556 km. Autonomiczność obliczana jest na 15 dni. Uzbrojono je m.in. w 75-mm armatę morską Oto Melara Super Rapid oraz dwa 30-mm działa. System samoobrony składa się m.in. z wyrzutni celów pozornych Lacroix Sylena. Raytheon Anschütz odpowiada za dostawę i zabudowę zintegrowanych mostków nawigacyjnych, Synapsis Intelligent Bridge Control (Mostek nawigacyjny dla Al-Ofouq, 2013-04-11). Okręty oparto na projekcie 55-metrowych patrolowców typu Fearless, eksploatowanych przez marynarkę wojenną Singapuru (Stępka pod pierwszy patrolowiec dla Singapuru , 2014-09-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.