Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

K-MAX w misji CASEVAC

Lotnictwo wojskowe, 30 kwietnia 2015

Amerykanie przeprowadzili pierwszą pokazową misję ewakuacji ludzi z użyciem bezzałogowego śmigłowca K-MAX.

Pierwsza w świecie misja ewakuacji medycznej wykonana przez bezzałogowy śmigłowiec K-MAX była jednak nadzorowana przez człowieka, zasiadającego w kabinie wiropłata / Zdjęcie: Lockheed Martin

26 marca zespół specjalistów Lockheed Martina, Kaman Aerospace i Neya Systems zaprezentował pierwszą w świecie misję ewakuacji rannego (CASEVAC) z użyciem bezzałogowego śmigłowca Kaman K-MAX (Pożarniczy K-MAX, 2014-11-19). Jednak całość zadania była nadzorowana przez pilota, znajdującego się w kabinie wiropłata.

Jednostka wojsk lądowych wysłała wezwanie pomocy – jeden z żołnierzy został ranny. W celu dokonania oceny sytuacji wysłano w rejon zdarzenia pojazd bezzałogowy. Następnie operator pojazdu nawiązał łączność z operatorem bezzałogowego śmigłowca K-MAX i zażądał wysłania go w celu podjęcia rannego.

Dzięki informacjom przekazanym przez żołnierzy operator bsl mógł precyzyjnie zlokalizować rejon lądowania i miejsce, gdzie znajdował się ranny. Po wylądowaniu śmigłowca poszkodowany żołnierz został przypięty pasami do fotela, podwieszonego na jego burcie. Bezzałogowiec przetransportował go następnie do najbliższego miejsca stacjonowania jednostek sojuszniczych, gdzie udzielono mu pomocy medycznej.  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra