Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

K-MAXy powróciły z Afganistanu

Lotnictwo wojskowe, 30 lipca 2014

Bezzałogowe śmigłowce K-MAX zakończyły służbę w Afganistanie.

Zdjęcie: USMC

Dwa bezzałogowe śmigłowce K-MAX były używane w Afganistanie przez żołnierzy US Marine Corps, od grudnia 2011 (K-Max rozbił się w Afganistanie, 2013-06-15). Od tego czasu wykonały ok. 2000 misji, o łącznym czasie trwania ponad 2150 h.

W trakcie pobytu w Azji K-MAXy przewiozły ponad 2 mln kg ładunku. Większość misji wykonywano w nocy i na dużej wysokości, w celu na uniknięcia ostrzału z broni małokalibrowej. Bezzałogowce zostały wyposażone w światła pozycyjne widoczne w podczerwieni, co pozwalało operatorom na ich dostrzeżenie i identyfikację podczas lotów nocnych.

Jak stwierdził oficer dowodzący działaniami bezzałogowców w Afganistanie, mjr Kyle O'Connor, przede wszystkim obawiano się prób zakłócenia łączności pomiędzy śmigłowcami i stacją kierowania, przy użyciu środków walki elektronicznej czy ataków hakerskich. Ostatni lot wykonano 30 maja. Następnie śmigłowe powróciły do wytwórni Lockheed Martina w Owego.

Na bazie doświadczeń z Azji w przyszłym roku US Navy zamierza przeprowadzić kolejne próby K-MAXa, mające na celu sformułowanie wymagań dotyczących przewozu ładunków przy pomocy bezzałogowców. Pozwoli to na wykonywanie przez śmigłowce CH-53 (konie robocze USMC, Prezentacja i chrzest CH-53K, 2014-05-06), innych, bardziej priorytetowych zadań. Jedną z propozycji jest m.in. bezzałogowy UH-60MU (Bezzałogowy Black Hawk w powietrzu, 2014-04-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.