Śmigłowiec bezzałogowy K-MAX zademonstrował zdolność do autonomicznego transportu pojazdu bezzałogowego.
W trakcie demonstracji możliwości śmigłowca K-MAX (K-MAXy powróciły z Afganistanu , 2014-07-30), zorganizowanej w Fort Benning, we współpracy z U.S. Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center (TARDEC) wykazano, że jest on zdolny także do przewozu innych pojazdów bezzałogowych. Scenariusz zakładał dostarczenie za pomocą bsl wyposażenia oddziałowi żołnierzy broniących wioski.
Podczas pokazu K-MAX przewiózł pojazd Squad Mission Support System (SMSS), na zawiesiu podkadłubowym. Po lądowaniu w wyznaczonym miejscu SMSS przeszedł do wykonywania zadania obserwacji terenu przy pomocy głowicy Gyrocam.
Zarówno SMSS, jak i K-MAX wyposażone były w środki łączności, w tym także satelitarnej. Działania obydwu bezzałogowców były kierowane i nadzorowane za ich pośrednictwem. W kabinie śmigłowca zasiadał pilot, jednak nie sterował on lotem wiropłata.