Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze zamówienie na ACJneo

Lotnictwo cywilne, 20 maja 2015

Airbus wprowadził na rynek nową rodzinę samolotów biznesowych – ACJneo.

Pierwszym użytkownikiem ACJneo będzie brytyjskie towarzystwo Acropolis Aviation / Rysunek: Airbus

Maksymalna pojemność podstawowego modelu - ACJ320neo - to 25 pasażerów. Obliczeniowy zasięg odrzutowca wynosi 11 100 km. Jego uzupełnieniem będzie ACJ319neo, przystosowany do przewozu 8 osób na odległość 12 500 km.

Obydwa modele będą napędzane nowymi silnikami CFM International Leap-1A lub Pratt & Whitney PW1100G (Oblot A320neo z silnikami Leap-1A, 2015-05-19) i zostaną wyposażone w rozpraszacze wirów brzegowych na końcach skrzydeł (tzw. Sharklety), o wysokości 2,4 m, co zapewnić ma 16-% zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu z eksploatowanymi obecnie samolotami z rodziny ACJ320ceo.

W kabinach Airbusów ACJneo panować będzie ciśnienie odpowiadające wysokości 2000 m, co jeszcze bardziej zwiększy komfort podróży. W kadłubie ACJ319neo można będzie zabudować maksymalnie 5 dodatkowych zbiorników paliwa w luku bagażowym, pozostawiając miejsce na bagaż pod podłogą kabiny, a także w jej wnętrzu. Natomiast w kadłubie ACJ320neo można będzie zabudować 4 dodatkowe zbiorniki nafty – 2 więcej, niż oferowano poprzednio. W dodatku jego luk bagażowy będzie miał pojemność 18,4 m3.

Zamówienie na pierwszy ACJ320neo złożyło Acropolis Aviation z Farnborough pod Londynem. Dostawa samolotu, mieszczącego 19 pasażerów, zaplanowana jest na czwarty kwartał 2018. Silniki i wyposażenie kabiny zostaną wybrane w późniejszym terminie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.