Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby A320neo

Lotnictwo cywilne, 26 września 2014

Airbus poinformował o planach związanych z próbami samolotów z rodziny A320neo.

 W programie prób w locie, mającym trwać ok. 2800 h, wezmą udział 4 A320neo (na zdjęciu), 2 A319neo i 2 A321neo / Zdjęcie: Airbus

Według przedstawicieli Airbusa w próbach w locie udział weźmie flota złozona z 8 samolotów: 4 A320neo, 2 A319neo i 2 A321neo. Połowa z nich będzie napędzana silnikami Pratt & Whitney PW1100G-JM, a pozostałe – CFM International Leap-1A. Jak wiadomo, w oblatanym wczoraj pierwszym przedseryjnym A320neo zabudowano PW1100G-JM (Oblot A320neo, 2014-09-25). Samolot z silnikami Leap-1A rozpocznie loty w 1. połowie 2015.

Program prób ma obejmować ok. 2800 h lotów, w tym 300 h rejsów na typowych trasach, z pasażerami na pokładzie. Ok. 1600 h spędzą w powietrzu prototypy A320neo. Czas ten będzie podzielony równomiernie pomiędzy samoloty z obydwoma modelami silników. Pozostałe godziny zostaną wylatane przez przedseryjne A319neo i A321neo.

Większość charakterystyk silników będzie zbadana podczas lotów 4 A320neo. Jeden z nich, z silnikami PW1100G-JM, posłuży do prób operowania z lotnisk położonych na dużej wysokości, a także w klimatach: pustynnym i arktycznym. Z kolei samolot z silnikami Leap-1A weźmie udział w próbach działania autopilota, poziomu emitowanego hałasu i w operacjach ETOPS (Extended range Twin-engine OPerationS), czyli lotach dalekiego zasięgu, wykonywanych przez dwusilnikowe samoloty pasażerskie.

Podczas prób nie będzie konieczności badania instalacji elektrycznej czy hydraulicznej, ponieważ nie zostały one zmienione w porównaniu z klasycznymi samolotami z rodziny A320. Jednak trzeba będzie sprawdzić osiągi i manewrowanie na ziemi nowych konstrukcji, dla 6 różnych kombinacji płatowca i silnika.

Flota prototypów rodziny A320neo będzie działała jak mała linia lotnicza. Oprócz badania osiągów i niezawodności w locie, sprawdzone zostaną także urządzenia do ich obsługi naziemnej, czynności obsługi bieżącej i technicznej oraz łańcuch dostaw części zamiennych. Airbus planuje, że A320neo z silnikami PW1100G-JM uzyska Certyfikat Typu pod koniec 2015. Analogiczny dokument dla samolotu z silnikami Leap-1A wydany będzie w czerwcu 2016.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.