Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot A320neo

Lotnictwo cywilne, 25 września 2014

Dziś oblatano najnowszy samolot Airbusa – A320neo.

A320neo, noszący znaki rejestracyjne F-WNEO, startuje do pierwszego lotu

Pierwszy A320neo wystartował dziś do inauguracyjnego lotu z lotniska w Tuluzie-Blagnac w południe. Załogę samolotu stanowili piloci doświadczalni Airbusa Philippe Pellerin i Etienne Miche de Malleray. W kabinie towarzyszył im inżynier pokładowy Jean-Paul Lambert. Nad przebiegiem lotu czuwali także inżynierowie zajmujący się próbami w locie Manfred Birnfeld i Sandra Bour-Schaeffer.

Oblot A320neo zakończył się o 14:22. Masa startowa samolotu wynosiła ok. 60 t. W trakcie lotu, którego trasa wiodła nad południową Francją, załoga sprawdziła działanie instalacji pokładowych i zespołu napędowego. Wszystkie dane były przekazywane do centrum kierowania na ziemi.

Załogę samolotu stanowili piloci doświadczalni Philippe Pellerin i Etienne Miche de Malleray oraz inżynierowie zajmujący się próbami w locie: Sandra Bour-Schaeffer, Manfred Birnfeld i Jean-Paul Lambert

Montaż samolotu, noszącego numer seryjny MSN6101 rozpoczęto w marcu br. Po raz pierwszy publicznie zaprezentowano go w lipcu (Prezentacja pierwszego A320neo, 2014-07-02). Następnie w zakładach Airbusa w Tuluzie przechodził on różnorodne sprawdzenia i próby przed pierwszym lotem.

A320neo napędzany jest silnikami Pratt & Whitney PW1100G-JM. Opcjonalnie dostępne są także CFM International Leap-1A. Razem z Sharkletami (końcówkami skrzydeł zmniejszającymi opór aerodynamiczny), mają one zapewnić, że samoloty z rodziny A320neo (new engine option) będą charakteryzować się obniżeniem zużycia paliwa początkowo o 15%, a do 2020 aż o 20%, w porównaniu z konstrukcjami eksploatowanymi obecnie.

Program prób ma obejmować ok. 3000 h lotów. Pierwszym odbiorcą seryjnych A320neo będą Qatar Airways , które rozpoczną ich eksploatację w 4. kw. 2015 / Zdjęcia: Airbus

Airbus oferuje także liniom lotniczym możliwość zwiększenia liczby miejsc pasażerskich w samolotach wąskokadłubowych, dzięki zabudowaniu foteli nowej generacji, opcjonalnej konfiguracji toalet i kuchni Space-Flex oraz zamontowaniu nowych toalet Smart-Lav. Producent planuje, że władze lotnicze wydadzą certyfikat dla samolotów z rodziny A320 ze zwiększoną liczbą miejsc przed końcem br.

Rodzina A320neo ma obejmować 3 typy – A319neo, mieszczący 160 pasażerów, A320neo o pojemności 189 miejsc i A321neo, przystosowany do przewozu maksymalnie 240 podróżnych. Airbus zdobył dotychczas potwierdzone zamówienia na 3257 samolotów z rodziny A320neo od 60 nabywców (Airbusy neo dla Air New Zealand, 2014-06-02, Tigerair zamawiają A320neo, 2014-03-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.