Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja NAe Sao Paulo

Marynarka wojenna, 08 lipca 2015

DCNS rozpocznie wkrótce przygotowania do remontu i modernizacji brazylijskiego lotniskowca NAe São Paulo.

Remont i modernizacja Nae São Paulo (A12) wydłużą trwałość użytkową lotniskowca o co najmniej 15 lat. Okręt wszedł do służby w 1963 jako francuski Foch (R99), typ Clemenceau. Brazylia odkupiła go w 2000 za 12 mln USD / Zdjęcie: MO Brazylii

Francuska grupa stoczniowa będzie odpowiedzialna za dokonanie przeglądu naprawczego i modernizacji jedynego brazylijskiego lotniskowca, NAe São Paulo (A12, ex-francuskiego Foch (R99), typu Clemenceau). DCNS zapowiada, że wykonane prace pozwolą na wydłużenie trwałości użytkowej okrętu o co najmniej 15 lat. Jednostka powinna pozostać w linii do lat 2030.

Program modernizacji okrętu zakłada m. in. wymianę elementów układu pędnego, dokonanie przeglądu naprawczego pokładu lotniczego i katapult, a także zabudowanie nowych urządzeń pokładowych. Prace zostaną wykonane na terenie Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro, przy jak największym udziale lokalnych przedsiębiorstw stoczniowych.

Modernizacja Nae São Paulo opóźni się o co najmniej kilka miesięcy. Władze w Brasílii zwlekają bowiem z zawarciem oficjalnego porozumienia z DCNS, w związku z czym francuski producent nie może opracować i wcielić w życie szczegółowego planu przedsięwzięcia. Przyczyną zwłoki Brazylijczyków jest niedawna decyzja rządu centralnego o ograniczeniu wydatków publicznych i zmniejszeniu budżetów większości resortów, w tym ministerstwa obrony (Brazylia ogranicza budżet obronny, 2015-05-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.