Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Produkcja Guarani zagrożona

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 27 maja 2015

Linia montażowa brazylijskich zakładów Iveco Veículos de Defesa może zostać wstrzymana, jeśli rząd w Brasílii nie złoży nowego zamówienia na wozy bojowe VBTP-MR Guarani.

Ratunkiem dla zagrożonych zakładów Iveco Veículos de Defesa mogłyby okazać się pierwsze zlecenia eksportowe na VBTP-MR Guarani. Duże zainteresowanie pojazdami ze strony państw regionu, w tym Argentyny, Chile i Kolumbii, nie przełożyło się dotąd jednak na bezpośrednie kontakty handlowe / Zdjęcie: Iveco Veículos de Defesa

Do końca maja linię montażową Iveco Veículos de Defesa, ulokowaną w Sete Lagoas, na terenie stanu Minas Gerais, opuści ostatni VBTP-MR Guarani z partii 60 wozów zamówionych pod koniec 2014 (Iveco czeka na kolejne zlecenie, 2015-04-30). Przedstawiciele producenta od tygodni apelują do władz o złożenie zamówienia na kolejne wozy bojowe rodziny Guarani. Jeżeli nie dojdzie do tego w najbliższych dniach, już w czerwcu zakłady Iveco wstrzymają pracę.

Perspektywa zakupu kolejnej partii Guarani oddaliła się w ostatnim tygodniu, po ogłoszeniu przez rząd centralny nowej polityki budżetowej. Podejmując próbę ratowania finansów publicznych, Brasília zdecydowała się na ograniczenie wydatków federalnych w 2015 aż o 70 mld BRL (85 mld zł). Ucierpią na tym budżety wszystkich ministerstw, w tym resortu obrony, który ma kluczowe znaczenie dla przyszłości programu Guarani.

Budżet na zakupy nowego sprzętu zostanie zmniejszony w 2015 aż o 25%. Lokalne media sugerują, że cięcia wydatków inwestycyjnych ministerstwa mogą wynieść 5,6 mld BRL (6,7 mld zł). Przełoży się to bezpośrednio na tempo realizacji wielu ambitnych programów zakupowych sił zbrojnych Brazylii. Część z nich może nawet zostać wstrzymana.

Taki los z pewnością nie spotka programu Guarani, którego dotychczasowa realizacja pozytywnie wpłynęła na rozwój krajowej gospodarki, pozwalając na utworzenie lub utrzymanie 300 tys. miejsc pracy. Wozy produkowane są przy użyciu 90% komponentów pochodzących z rodzimej produkcji. Ponad 100 lokalnych producentów jest zaangażowanych w montaż pojazdów.

Redukcja budżetu inwestycyjnego brazylijskiego ministerstwa obrony może jednak spowolnić tempo produkcji transporterów. Według pierwotnych planów, Ejército de Brasil miały otrzymać w ciągu najbliższych dwóch dekad aż 2044 VBTP-MR Guarani. Pojazdy będą dostarczane w różnych konfiguracjach, w tym klasycznego transportera opancerzonego, a także samobieżnego moździerza, wozu dowodzenia, ewakuacji medycznej, inżynieryjnego, wsparcia technicznego, kierowania ogniem, rozminowywania, obrony przeciwlotniczej, rozpoznania skażeń, mostu towarzyszącego i szkoleniowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.