Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot L410 NG

Lotnictwo cywilne, 30 lipca 2015

Wczoraj oblatano najnowszą wersję samolotu komunikacyjnego Turbolet – L 410 NG.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej L 410 NG planowane jest w 2017, niezwłocznie po zakończeniu procesu certyfikacyjnego. Kunowicką wytwórnię ma opuszczać 30 samolotów rocznie / Zdjęcie: Aircraft Industries

Wczoraj na lotnisku w czeskich Kunowicach w powietrze wzbił się pierwszy prototyp samolotu komunikacyjnego L 410 NG. Został on opracowany na bazie L 410 UVP-E20 Turbolet (L410 trafi do Nepalu , 2014-01-14). Podczas oblotu za sterami samolotu zasiadali piloci Petr Jarocky i Stanislav Sklenar. Dokonali oni sprawdzenia podstawowych charakterystyk aerodynamicznych L 410 NG, działania zespołu napędowego, instalacji paliwowej i urządzeń nawigacyjnych.

W porównaniu z protoplastą L 410 NG ma nowe skrzydło, z integralnymi zbiornikami paliwa o większej pojemności, które zapewniają mu maksymalny zasięg 2500 km lub długotrwałość lotu wynoszącą 10 h. Trwałość struktury płatowca została wydłużona do 30 tys. h lotu / cykli startów i lądowań. W kabinie załogi zabudowano nowoczesną awionikę glass cockpit Garmin G3000.

Udźwig samolotu wzrósł do 2154 kg, dzięki czemu może on przewieźć 19 pasażerów. Zwiększono też pojemność przedniego przedziału bagażowego, co pozwala na umieszczenie w nim dodatkowych 400 kg ładunku.

Napęd stanowią dwa silniki GE H85 o mocy startowej 850 KM (626 kW), poruszające śmigła AV-725. Nowa przekładnia powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej z 2080 do 1950 obr/min, co znacznie obniża poziom emitowanego hałasu. L 410 NG może rozwinąć prędkość maksymalną 417 km/h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra