Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla 242-tonowego A330-200

Lotnictwo cywilne, 09 września 2015

EASA wydała Certyfikat Typu dla samolotu komunikacyjnego A330-200 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t.

Rysunek: Airbus

Dzisiaj Airbus poinformował, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikat Typu dla samolotu A330-200 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t. Analogiczny dokument dla A330-300 o takiej samej masie startowej został przyznany producentowi w kwietniu 2015.

Zasięg nowej, 242-tonowej wersji A330-200 wzrósł o 650 km w porównaniu z obecnie eksploatowanym modelem o maksymalnej masie startowej 238 t. Umożliwia to wykonywanie lotów na maksymalną odległość 13 400 km o długotrwałości 15 godzin. Dzięki ulepszeniom konfiguracji aerodynamicznej i konstrukcji silnika operatorzy nowych A330-200 będą mogli zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 2%.

Pierwsze A330-300 o maksymalnej masie startowej 242 t są już eksploatowane przez przewoźników (242-tonowy A330 dla Delty, 2015-05-29). Natomiast A330-200 o takiej samej masie wejdą do służby na początku przyszłego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.