Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla 242-tonowego A330

Lotnictwo cywilne, 02 kwietnia 2015

EASA przyznała Certyfikat Typu dla samolotu Airbus A330-300 o masie startowej wynoszącej 242 t.

Zdjęcie: Airbus

Airbus poinformował o uzyskaniu Certyfikat Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dla samolotu A330-300 o maksymalnej masie startowej 242 t. Dzięki zabudowaniu dodatkowego zbiornika paliwa w środkowej części kadłuba może on przebyć dystans 11 300 km, zużywając o 2% paliwa mniej w porównaniu z wersją klasyczną. Oznacza to, że samolot może obsługiwać połączenia pomiędzy Europą i Azją Pd.-Wsch., w tym ponad 90% tras dalekodystansowych z Londynu.

Proces certyfikacji obejmował m. in. 100-godzinny program prób w locie. Wzięły w nim udział dwa A330-300 – należący do Airbusa, noszący nr ser. MSN0871, w którym wprowadzono ulepszenia aerodynamiczne i nowo wyprodukowany, nr ser. MSN1628 (na zdjęciu).

Dokument wydany przez EASA dotyczy wersji A330-300 napędzanej silnikami General Electric CF6-80E1. Producent przewiduje, że wkrótce analogiczny certyfikat wyda amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA). W dalszej kolejności planowane jest uzyskanie certyfikatów EASA i FAA dla A330-300 i A330-200 napędzanych silnikami Rolls-Royce Trent 700 i Pratt & Whitney PW4000. 

Pierwszym użytkownikiem 242-tonowych A330-300 będą Delta Air Lines (242-tonowy A330 w malowaniu Delty , 2015-03-10). Przewoźnik z USA zamówił 10 samolotów tego typu. Dostawy rozpoczną się w br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.