Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy seryjny Mi-38

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 12 września 2015

Wytwórnia w Kazaniu zbudowała kadłub pierwszego seryjnego śmigłowca Mi-38. Do końca br. mają zakończyć się próby certyfikacyjne typu.

Montaż Mi-38 w wytwórni w Kazaniu / Zdjęcie: kak-eto-sdelano

Holding Wiertalioty Rossii (część Rostechu) poinformował, że wytwórnia w Kazaniu zbudowała kadłub pierwszego seryjnego śmigłowca Mi-38. Obecnie prototypy Mi-38 znajdują się w fazie intensywnych prób certyfikacyjnych. Według najnowszych informacji, wykonały dotąd 112 z zaplanowanych 180 lotów. Uzyskanie certyfikatu typu jest planowane na koniec 2015 (Czwarty Mi-38 w powietrzu, 2014-10-20).

Dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii, Aleksandr Michiejew poinformował, że dostawy seryjnych Mi-38 powinny rozpocząć się na przełomie 2016 i 2017. Wielozadaniowe Mi-38 będą oferowane zarówno w wersjach cywilnych, jak i wojskowych. Wsparcie ich eksportu zapowiedziało rosyjskie ministerstwo handlu. Z kolei dowództwo Wojsk lotniczo-kosmicznych jest zainteresowane tymi śmigłowcami m.in. w kontekście operacji arktycznych.

Śmigłowce Mi-38 będą napędzane silnikami TW-117W o mocy 2350 KM, zaprojektowanymi przez biuro im. Klimowa. TW-117W uzyskał certyfikat typu w pierwszej połowie 2015. Pierwotnie planowano wykorzystanie amerykańskich silników Pratt & Whitney PW127TS (napęd 2 pierwszych prototypów), jednak zrezygnowano z nich m.in. w wyniku wprowadzenia sankcji związanych z konfliktem na Ukrainie.

Mi-38 to wielozadaniowy śmigłowiec, który w wersji pasażerskiej może przewozić do 32 pasażerów. Jego załoga składa się z 1-3 lotników. Maksymalna masa ładunku przewożonego w kabinie wynosi 6000 kg, a na podwieszeniu – 7000 kg.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.