Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Malaysian nie mogą zapełnić A380

Lotnictwo cywilne, 20 października 2015

Malaysian Airlines zamierzają zastąpić A380, obsługujące trasę Kuala Lumpur-Londyn mniejszymi A350. Powodem jest mała liczba pasażerów.

Z 6 Airbusów A380 Malaysian Airlines 4 obsługują loty Kuala Lumpur-Londyn, a pozostałe 2 stoją bezczynnie / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Od 4. kwartału 2017 Airbusy A380, używane przez Malaysian Airlines, obsługujące dwa razy dziennie połączenie pomiędzy Kuala Lumpur i Londynem-Heathrow zostaną zastąpione przez A350-900. Przewoźnik ma trudności z zapełnieniem największych samolotów pasażerskich świata, nawet w klasie ekonomicznej. Według słów anonimowego pracownika malezyjskich linii zapełnienie lotu dziennego nie jest dobre. Nieco lepiej jest z lotem nocnym, jednak i tak nie przynosi on spodziewanych zysków.

Malezyjczycy zawarli umowę długoterminowej dzierżawy 4 A350-900, z opcją na 2 kolejne i parę A330-900neo. Pierwszy z w/w typów ma trafić do eksploatacji pomiędzy 4. kw. 2017 a połową 2018.  

Obecnie malezyjskie linie finalizują plany dotyczące użytkowania A380. Z 6 posiadanych przez nich samolotów tego typu 4 obsługują loty Kuala Lumpur-Londyn, a pozostałe stoją bezczynnie. A380 Malaysian Airlines przystosowane są do przewozu 8 pasażerów w klasie pierwszej, 66 w klasie biznes i 420 w klasie ekonomicznej.

Przewoźnik rozważa też wcześniejsze wycofanie z eksploatacji 11 Boeingów 777-200ER i zrezygnowanie z połączeń do Amsterdamu i Paryża od marca 2016. Być może drugie z nich nie zostanie skasowane, ponieważ Air France, które obecnie oferuje 4 loty tygodniowo pomiędzy stolicami Francji i Malezji, zamierza zrezygnować z nich od 25 października. W tej sytuacji na trasę skierowano by parę malezyjskich 777-200ER.

Kolejnym pomysłem jest wprowadzenie nowej klasy na pokładach A330-300. Od końca marca pierwszy z 15 samolotów tego typu, używanych przez Malaysian Airlines, ma oferować pasażerom kabinę z miejscami w klasie biznes, super ekonomicznej i ekonomicznej (Cięcia Malaysian Airlines, 2015-05-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra