Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Viking 400 jako wodnosamolot

Lotnictwo cywilne, 17 lutego 2016

Viking Air oferuje wersję samolotu Viking 400 z zabudowanymi pływakami.

Dostawy pierwszych wodnosamolotów Viking 400S zaplanowano w 1. kw. 2017 / Zdjęcie: Viking Air

Kanadyjska spółka Viking Air proponuje użytkownikom nową wersję Vikinga Twin Otter 400 (RN-Aircraft zamówiło Twin Ottery, 2015-09-09) – tym razem z zabudowanymi pływakami. Viking 400S ma być ekonomicznym rozwiązaniem problemu transportu 15-19 osób na krótkich i średnich trasach. Cena jednostkowa samolotu w wersji 17-osobowej wynosić ma 6 mln USD (23,4 mln zł).

Wyposażenie kabiny załogi stanowić ma awionika Honeywell Super-Lite, z opcją umożliwiającą wykonywanie operacji IFR, obejmującą m. in. radiolokator meteorologiczny i układ ostrzegający o bliskości ziemi. Napęd to 2 silniki Pratt & Whitney PT6A-27, ze śmigłami CT. Użytkownik będzie mógł wybrać konfigurację kabiny, pozwalającą na przewiezienie 19, 17 albo 15 pasażerów, wraz z ładunkiem.

Ze względu na środowisko operowania wodnosamolotu, konstruktorzy zwrócili szczególną uwagę na zabezpieczenie struktury przed korozją. Nowe pływaki wykonane będą z materiałów kompozytowych, co znacznie zwiększy ich trwałość użytkową i zmniejszy masę własną konstrukcji.

Viking 400S ma rozwijać prędkość przelotową 290 km/h na wysokości 2440 m. Długość startu na przeszkodę o wysokości 15 m wynosić ma 685 m, a długość lądowania znad przeszkody o takiej samej wysokości – 531 m. Masa użytkowa samolotu pustego w wersji 17-osobowej wynosić ma 3767 kg. Zasięg z załogą złożoną z 2 pilotów o masie 86 kg każdy i ładunkiem użytecznym 1378 kg wynosić ma 370 km. Zwiększenie ładunku do 1555 kg powoduje skrócenie zasięgu do 185 km, a przy zabraniu na pokład 1649 kg zasięg Vikinga 400S to nieco ponad 90 km.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.