Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing dostarczy wyposażenie dla AHRLAC

Lotnictwo wojskowe, 09 marca 2016

Koncern z Seattle i południowoafrykańska Paramount Group zawarły porozumienie o współpracy przy rozwoju rozpoznawczej i uderzeniowej wersji samolotu AHRLAC.

Boeing i Paramount mają wspólnie promować uzbrojoną wersję AHRLAC, pod nazwą Mwari / Zdjęcie: Bruce Perkins, Paramount Group

Advanced High-Performance Reconnaissance Light Aircraft (ang. nowoczesny lekki samolot rozpoznawczy o doskonałych osiągach) został oblatany latem 2014 (Oblot AHRLAC, 2014-08-14). Według założeń producenta ma on wykonywać zadania szkoleniowe, rozpoznawcze i obserwacyjne, porządku publicznego, zwiadu elektronicznego, naprowadzania uderzeniowych statków powietrznych na cele naziemne, a także przeciwpartyzanckie. Innymi misjami mogą być patrole granic lądowych i morskich lub stref ekonomicznych, zwalczanie przemytu, czy niesienie pomocy humanitarnej w przypadku klęsk żywiołowych.

Jak mówi szef Paramount, Ivor Ichikowitz, AHRLAC wciąż jest rozwijany jako tani samolot rozpoznawczy, jednak niektórzy klienci domagają się wersji wyposażonej w bardziej wyrafinowane urządzenia, o większych zdolnościach. Z tego powodu Afrykanerzy postanowili zawrzeć porozumienie z Boeingiem, który ma także wesprzeć ich wysiłki marketingowe na świecie.

Na mocy zawartej umowy Boeing ma opracować dla AHRLAC bardziej kompleksowe wyposażenie, pozwalające na wykonywanie zadań zwiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych oraz misji uderzeniowych. Samolot w tej wersji będzie promowany na rynku pod nazwą Mwari.

Samolot ma być dostępny na rynku w ciągu 14-15 miesięcy. Według Ichikowitza duże zainteresowanie jego nabyciem wyrażają klienci z Bliskiego Wschodu. Według niepotwierdzonych informacji AHRLAC został już sprzedany co najmniej jednemu nabywcy, ale Ichikowitz twierdzi, że za wcześnie na ujawnianie szczegółów.

Program prób w locie AHRLAC jest już niemal zakończony. Kilka pierwszych samolotów seryjnych zostanie użytych do prób wyposażenia. Początkowo produkowanych będzie 10 samolotów rocznie. Następnie tempo produkcji ma wzrosnąć do 20-25 AHRLAC na rok.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.