Koncern z Seattle i południowoafrykańska Paramount Group zawarły porozumienie o współpracy przy rozwoju rozpoznawczej i uderzeniowej wersji samolotu AHRLAC.
Advanced High-Performance Reconnaissance Light Aircraft (ang. nowoczesny lekki samolot rozpoznawczy o doskonałych osiągach) został oblatany latem 2014 (Oblot AHRLAC, 2014-08-14). Według założeń producenta ma on wykonywać zadania szkoleniowe, rozpoznawcze i obserwacyjne, porządku publicznego, zwiadu elektronicznego, naprowadzania uderzeniowych statków powietrznych na cele naziemne, a także przeciwpartyzanckie. Innymi misjami mogą być patrole granic lądowych i morskich lub stref ekonomicznych, zwalczanie przemytu, czy niesienie pomocy humanitarnej w przypadku klęsk żywiołowych.
Jak mówi szef Paramount, Ivor Ichikowitz, AHRLAC wciąż jest rozwijany jako tani samolot rozpoznawczy, jednak niektórzy klienci domagają się wersji wyposażonej w bardziej wyrafinowane urządzenia, o większych zdolnościach. Z tego powodu Afrykanerzy postanowili zawrzeć porozumienie z Boeingiem, który ma także wesprzeć ich wysiłki marketingowe na świecie.
Na mocy zawartej umowy Boeing ma opracować dla AHRLAC bardziej kompleksowe wyposażenie, pozwalające na wykonywanie zadań zwiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych oraz misji uderzeniowych. Samolot w tej wersji będzie promowany na rynku pod nazwą Mwari.
Samolot ma być dostępny na rynku w ciągu 14-15 miesięcy. Według Ichikowitza duże zainteresowanie jego nabyciem wyrażają klienci z Bliskiego Wschodu. Według niepotwierdzonych informacji AHRLAC został już sprzedany co najmniej jednemu nabywcy, ale Ichikowitz twierdzi, że za wcześnie na ujawnianie szczegółów.
Program prób w locie AHRLAC jest już niemal zakończony. Kilka pierwszych samolotów seryjnych zostanie użytych do prób wyposażenia. Początkowo produkowanych będzie 10 samolotów rocznie. Następnie tempo produkcji ma wzrosnąć do 20-25 AHRLAC na rok.